اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای بازار هنر اصفهان:

بی‌‌مهری متولیان کاشی‌های چهارباغ اصفهان را از جا درآورد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای بازار هنر اصفهان در پی ریزش بخشی از کاشی‌های گنبد مدرسه چهار باغ گفت: سازمان میراث فرهنگی آنگونه که باید و شاید توجهی به بناهای تاریخی واقع در این محدوده چهارباغ ندارد.

بی‌‌مهری متولیان کاشی‌های چهارباغ اصفهان را از جا درآورد
اسدالله شاه میوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با ریزش بخشی از کاشی‌های گنبد مسجد چهارباغ و تهدیدهایی که متوجه بازار هنر و این مدرسه است، اظهار داشت: گنبد مدرسه چهارباغ از سال‌ها پیش دچار مشکل بود که کسی به آن توجه نمی‌کرد.
وی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی آن گونه که باید و شاید توجهی به بناهای تاریخی واقع در این محدوده چهارباغ ندارد.
 رئیس شورای بازار هنر اصفهان در مورد دلیل ریزش کاشی‌های گنبد مدرسه چهارباغ بیان داشت: فروریختن کاشی‌های گنبد مدرسه تاریخی چهارباغ بیشتر به دلیل در معرض سرما و گرما قرار گرفتن این اثر تاریخی است.
وی با بیان اینکه بی توجهی‌های مسئولان میراث فرهنگی به بناهای تاریخی در مورد بازار تاریخی هنر نیز صدق می‌کند، افزود: بی‌توجهی و بی‌همتی به مرمت این بازار تاریخی به اندازه‌ای است که با قدم گذاشتن به بام این بازار تاریخی، متوجه عمق فاجعه می‌شویم.
شاه میوه یادآور شد: در بارندگی‌های اخیر در اصفهان سقف و بام بسیاری از مغازه‌های بازار هنر نیز دچار مشکل شد، چنانچه به جای اینکه باران از ناودان‌ها خارج شود، از سقف این بازار تاریخی خارج می‌شد.
وی تصریح کرد: با وجود نامه نگاری‌های انجام شده از سوی کسبه و بازاریان در مورد وضعیت نم گرفتگی سقف بازار، متولیان امر ترتیب اثری نداده‌اند و پیگیری‌ها در این مورد نیز بدون نتیجه مانده است.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول