اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان:

طرح قوانین در چهارباغ اصفهان 40 درصد موفقیت‌آمیز بود

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان گفت: طرح رعایت قوانین استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران و کمربند ایمنی رانندگان خودرو در خیابان چهارباغ عباسی 40درصد موفقیت آمیز بوده است.

طرح قوانین در چهارباغ اصفهان 40 درصد موفقیت‌آمیز بود
حسین غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اجرای طرح پایلوت رعایت قوانین در محدوده چهار باغ اصفهان اظهار داشت: اجرای طرح نمونه چهارباغ هم‌زمان با سایر شهرستان‌های استان با انتخاب یک خیابان به عنوان نمونه طرح در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه در تمام قسمت‌های شهر و شهرستان‌ها به اندازه کافی نیرو وجود ندارد، افزود: پلیس توان خود را در رعایت قوانین در یک خیابان معطوف میکند تا مردم را ملزم و مقید به رعایت قوانین استفاده از کلاه ایمنی، کمربند ایمنی و عبور از خط کشی کند.
رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان تصریح کرد: انتخاب خیابان مورد طرح با توجه به پر تردد بودن، مرکز شهر بودن و مرکز خرید بودن انتخاب شده است.
‌وی با بیان اینکه قصد داریم این خیابان را به یکی از خیابان‌های نمونه کشور تبدیل کنیم، ادامه داد: از زمان اجرا تا کنون 30 تا 40درصد به هدف خود دست یافته‌ایم.
غلامی به رعایت پاره‌ای از قوانین در چهار باغ عباسی اشاره و اضافه کرد: از زمان اجرای طرح تا کنون عبور از این خیابان فقط برای موتورسیکلت‌ها با کلاه ایمنی و برای خودروها با بستن کمربند ایمنی انجام شده که به زودی با خط کشیهای این خیابان توسط شهرداری عابران پیاده هم ملزم به عبور از محل‌های خط کشی می‌شوند.
وی همچنین از رعایت قوانین عدم استفاده از گوشی همراه هنگام رانندگی و عدم خوردن و آشامیدن هنگام رانندگی در این خیابان خبر داد.
رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان همچنین خالی شدن خیابان چهار باغ از پارک موتورسیکلت‌ها را از جمله طرح‌های موفق در این خیابان برشمرد و گفت: محل عبور عابرین پیاده و دوچرخه وسط خیابان چهار باغ اکنون آزاد و محل پارک موتورسیکلت‌ها به پارکینگ‌های موجود انتقال یافته است.
وی اضافه کرد: پیاده‌روهای چهار باغ عباسی نیز خالی از موتورسیکلت‌ها شده و بی‌نظمی در این خیابان کمتر دیده می‌شود.
غلامی با تاکید به اینکه پلیس به تنهایی نمیتواند در فرهنگسازی رعایت اصول و قوانین رانندگی موفق شود، تصریح کرد: باید تمام مجموعه‌های مرتبط با مردم در الزام به اجرای قوانین همکاری داشته باشند.
وی استقبال مردم از اجرای طرح محسوس رعایت قوانین در این خیابان را نیز بسیار خوب دانست و بیان داشت: تماس‌های مردمی نشان می‌دهد که بسیاری از شهروندان با جدی گرفتن طرح استفاده کلاه ایمنی و کمربند ایمنی برای رانندگان و موتور‌سواران راضی هستند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول