اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل:

منابع اقتصادی و سرانه در‌آمد ایران مازاد بر هزینه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: منابع اقتصادی و سرانه ملی درآمد کشور همه ساله از مصارف مازاد و بیشتر است.

منابع اقتصادی و سرانه در‌آمد ایران مازاد بر هزینه است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داود موثقی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته اقتصادی و سرمایه‌گذاری اردبیل اظهار داشت: ما بعد از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب نتوانستیم از فضای اقتصادی و مالی کشورمان متناسب با ظرفیت‌ها و استعدادها بهره‌برداری کنیم و در بخش‌هایی از حوزه اقتصادی ضعیف عمل کرده‌ایم.
وی با اعلام اینکه نگرش‌ها به حوزه سرمایه‌گذاری علیرغم سختگیری‌های دهه اول انقلاب در دو دهه اخیر یک نگرش تعدیل شده و جا افتاده، افزود: سرمایه‌گذاری تنها کسب منافع اقتصادی نیست بلکه به تحرک وا داشتن چرخه تولید و اشتغال و رونق اقتصادی است و زمانی می‌تواند این سرمایه‌گذاری موثر و کارآمد باشد که سرمایه موجود در کشور به سمت کار و تولید و چرخه اقتصادی موفق‌تر حرکت کند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بسترسازی برای جذب سرمایه‌گذاران با امنیت روانی بیشتر را با اهمیت توصیف کرد.
موثقی ابراز داشت: هر چند در نظام اقتصادی اسلام نیز شاهد برخی کاستی‌ها و کمبودها هستیم، اما این ضعف‌های اندک با مقررات و قوانین حاکمیتی قابل جبران و رفع شدن است به طوری که نظام اقتصادی قوی و پویا را می‌توان در نظام اقتصادی سرمایه‌گذاری توام با تولید و کارآفرینی کارآمد توصیف کرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود توانمندی‌ها در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری به ویژه اولویت‌دادن به صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی استان اردبیل را یادآور شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان اذعان داشت: با تغییر وضعیت و دیدگاه‌ها ما یک حرکت عادلانه را در توزیع اعتبارات و بهره‌گیری از این ظرفیت شاهد هستیم به طوری که امروز پشتیبانی‌های خوبی را در حوزه سرمایه‌گذاری صنعتی، کشاورزی و... شاهد و ناظر هستیم.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول