اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کردستان خبرداد:

اجرای 20 طرح پژوهشی در فرماندهی انتظامی کردستان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کردستان از اجرای 20 طرح صنعتی، غیرصنعتی و ایده‌های نوآورانه براساس اولویت‌های پژوهشی توسط دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان خبرداد.

اجرای 20 طرح پژوهشی در فرماندهی انتظامی کردستان
محسن حسن‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: بر اساس برنامه اجرایی سال‌جاری و تفاهمنامه منعقد شده با سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا در دو حوزه عمومی و حوزه مطالعاتی ویژه اقتصاد مرزی و نظم و امنیت، 20 طرح صنعتی و غیرصنعتی و ایده‌های نوآورانه براساس اولویت‌های پژوهشی توسط فرماندهی انتظامی استان کردستان در دفتر تحقیقات کاربردی در حال پیگیری است.
وی تصریح کرد: سه طرح از تعداد مذکور طرح صنعتی و 10 طرح نیز غیرصنعتی است که به مرحله نهایی و اجرا در آمده‌ است.
فرمانده انتظامی کردستان یادآور شد: رباط هوشمند چند منظوره پلیس، هواپیمای رادیو کنترل با قابلیت ارسال تصاویر و دستبند هوشمند نگهبانی از جمله طرح‌های صنعتی در دست اجرا است.
وی افزود: این ایده‌های مطرح شده در حوزه تحقیقات صنعتی با مشارکت نخبگان و دانشجویان و پژوهشگران درون و برون‌سازمانی استان کردستان مورد بررسی قرار گرفته است.

بررسی وضعیت جرایم و آسیب‌های اجتماعی مناطق حاشیه‌نشین

به گفته فرمانده انتظامی استان کردستان، یک طرح دیگر با عنوان سیستم تشخیص و کشف تله‌های انفجاری نیز در دست بررسی است که کاربرد زیادی در مأموریت‌های انتظامی استان دارد.
حسن‌خانی اظهار داشت: بررسی وضعیت جرایم و آسیب‌های اجتماعی مناطق حاشیه‌نشین، مطالعه موردی شهر‌های حاشیه‌نشین استان، بررسی راه‌کارهای پیشگیری از قاچاق کالا در استان با رویکرد انتظامی، فرهنگی و اجتماعی، تأثیر فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی بر افکار عمومی مردم منطقه با تأکید بر شهر سنندج و بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی و جرائم(مطالعه موردی استان کردستان) از جمله طرح‌های غیرصنعتی در دست اجرای دفتر تحقیقات انتظامی در استان است.
به گفته وی، بررسی میزان موفقیت بازارچه‌های مرزی در تحقق اهداف تعیین شده برای آنان، بررسی میزان آمادگی کارکنان نیروی انتظامی استان کردستان در پذیرش مدیریت کیفیت جامع TQM با تأکید بر راه‌های ایجاد انگیزش در کارکنان برای انجام مأموریت‌های محوله و بررسی نقش نرم‌افزار GIS در مدیریت کانون‌ها و مکان‌های جرم‌خیز در سطح شهر سنندج نیز از طرح‌های دیگر در دست اجرا در این استان است.
فرمانده انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: رابطه زیر سیستم‌های مدیریت دانش و هوش سازمانی با بهره‌‌وری منابع انسانی در انتظامی استان، بررسی راهکارهای ارتقاء احساس عزت نفس و مثبت اندیشی در کارکنان و تاثیر در افزایش انگیزه خدمتی آنان، تعیین میزان سنجش اثر بخشی اقدامات ناجا در مقابله با پدیده ماهواره در شهرستان سنندج و بررسی میزان مشارکت مردم در ارتقای امنیت اجتماعی پایدار و راهکارهای افزایش آن در استان کردستان نیز از دیگر طرح‌های پژوهشی در دست اجرا است.
حسن‌خانی مطالعات نظم و امنیت در گستره ملی را از دیگر موضوعات مورد مطالعه عنوان کرد و گفت: این موضوعات با محوریت اقتصاد مرزی، نظم و امنیت در یک برنامه سه ساله برای این فرماندهی در نظر گرفته شده که این حوزه بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در حال پیگیری و اجرای آن است.
 
تولید 37 مقاله علمی در دفتر تحقیقات کاربردی انتظامی کردستان


وی از فعالیت و برگزاری جلسات شورای پژوهشی و طرح موضوعات تحقیقاتی مورد نیاز در این شورا خبر داد و افزود: اعضای این شورا از صاحب‌نظران و خبرگان دانشگاهی درون و برون‌سازمانی تشکیل شده و تمامی فعالیت‌های تحقیقاتی براساس دستور‌العمل‌های صادره از طریق این شورا انجام می‌شود.
حسن‌خانی تولید مقالات علمی را از دیگر اقدامات دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان برشمرد و افزود: در یک سال اخیر 37 مقاله علمی مرتبط با مأموریت‌های ناجا تولید شده که یافته‌های آنها در حال پیگیری و انتقال تجربیات به همکاران در بخش‌های اجرایی است.
فرمانده انتظامی استان کردستان فضای شهری و جرم، تهدیدشناسی امنیتی، نابسامانی‌های خانوادگی و نقش آن در ارتکاب جرم، جرایم سایبری، حاشیه‌نشینی، تعاونی‌های مرزنشین، شبیه‌سازی نگرشی‌ نو در مدیریت بحران، جرایم یقه سفیدها، امنیت مرزها و آسیب شناسی اجتماعی در استان کردستان را از موضوعات مقالات تولید شده دفتر تحقیقات ناجای استان عنوان کرد.
وی از چاپ فصلنامه‌ای با عنوان مطالعات جامعه امن و امنیت انتظامی و ویژه‌نامه‌های اقتصاد مرزی، نظم و امنیت در این استان خبر داد و تصریح کرد: سطح اعتبار علمی نشریه در حال حاضر علمی تخصصی است اما مدارک لازم برای اخذ اعتبار علمی پژوهشی به کمیسیون نشریات وزارت علوم تحقیقات و فناوری ارسال شده و امیدواریم تا پایان سال این اعتبار اخذ شود.
 
حمایت فرماندهی انتظامی کردستان از پایان‌نامه‌های دانشجویی

فرمانده انتظامی کردستان حمایت مالی از پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا را از دیگر اقدامات دفتر تحقیقات کاربردی این فرماندهی برشمرد و افزود : این دفتر در حال حاضر 5 پایان‌نامه کارشناسی ارشد را با موضوعات مرتبط با مأموریت‌های نیروی انتظامی مورد حمایت مالی و اطلاعاتی قرار داده است.
به گفته وی، برگزاری همایش‌های علمی، مشارکت در همایش‌ها، برگزاری سمینارها، میزگردها، سخنرانی‌های علمی تخصصی، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی و تشکیل اتاق های فکر بر اساس نیاز و اولویت‌های پژوهشی و همچنین تالیف و ترجمه کتب و مقالات علمی مرتبط با حوزه ماموریتی ناجا از جمله اقداماتی است که دفتر تحقیقات کاربردی این فرماندهی در برنامه‌های اجرایی خود پیش‌بینی و اجرا می‌کند.
فرمانده انتظامی استان کردستان به تفاهمنامه‌های منعقد شده با مراکز علمی و دانشگاهی از جمله دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، دانشگاه علوم انتظامی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه، دانشگاه پیام نور و سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی دیگر، از جامعه دانشگاهی و  فرهیختگان استان خواستار همکاری و تعامل بیشتر با این فرماندهی شد.
سردار حسن‌خانی اضافه کرد: تعامل و همکاری دستگاه‌های مرتبط با فرماندهی انتظامی استان در دو حوزه مطالعاتی شامل حوزه عمومی و مطالعات ویژه در راستای استقرار و پایداری امنیت می‌توان جامعه‌ای امن برای استان را به ارمغان آورد.
به گفته وی، امروزه پلیس در کنار حجم گسترده‌ای از ماموریت‌های انتظامی و اجرایی در بحث استفاده از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی نیز غافل نیست و در رده سازمان‌های پیشرو در استفاده از فن‌آوری‌های جدید قرار دارد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول