اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد؛

30 اثر تاریخی باشت ثبت ملی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان باشت گفت: 30 اثر از مجموعه آثار تاریخی و فرهنگی این شهرستان در ردیف آثار ثبت شده ملی قرار گرفتند.

30 اثر تاریخی باشت ثبت ملی شدند
رحیم خردمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت با بیان اینکه 30 اثر از مجموعه آثار تاریخی و فرهنگی این شهرستان در ردیف آثار ثبت شده ملی قرار گرفتند، اظهار داشت: این تعداد اثر تاریخی و فرهنگی در مناطق شهری و روستایی شهرستان باشت شناسایی شده که با پیگیری‌هایی صورت گرفته در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان باشت، پل تاریخی بریم، دوگور دوپا، چهار صفته خان احمد و اشکفت شاه را از مهم‌ترین آثار تاریخی به ثبت رسیده در این شهرستان عنوان کرد.
خردمند افزود: آموزش‌های لازم به تمام اعضای حفاظت از آثار تاریخی شهرستان باشت به منظور صیانت از این آثار ارزشمند در طول سال ارائه می‌شود و این اداره همه توان اجرایی و تخصصی خود را برای نگهداری این گنجینه‌ها که نماد از هویت تاریخی و با سابقه این استان و شهرستان باشت است، به‌کار می‌گیرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان باشت اضافه کرد: حفاظت و صیانت از آثار و اشیای تاریخی منطقه نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌های مرتبط است.
وی خاطرنشان کرد: در همه ایام سال گردشگران بسیاری برای دیدن این آثار که در نوع خود منحصر به فرد هستند به شهرستان باشت سفر و از این جاذبه‌ها دیدن می‌کنند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول