اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان خبر داد:

راه‌اندازی اتاق فکر بانوان ارزشی گیلان

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان از راه‌اندازی اتاق فکر بانوان ارزشی این استان با حضور اساتید و نخبگان علمی و فرهنگی خبر داد.

راه‌اندازی اتاق فکر بانوان ارزشی گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نظرعلی علیزاده عصر امروز در جمع بانوان فعال فرهنگی و علمی این شهرستان، اظهار داشت: توسعه پایدار با برنامه‌ریزی کاربردی در اتاق‌های فکر نخبگان انجام شده و کشور را به تعالی می‌رساند.
وی با اشاره به نقش بانوان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی، افزود: بانوان نقش عمده‌ای را در ساختار اقتصادی، فرهنگی و علمی کشور دارند و نقش بانوان در تحکیم بنیان خانواده انکارناپذیر و بسیار حساس است.
استاد دانشگاه‌های گیلان با بیان اینکه اتاق فکر بانوان ارزشی گیلان مکانی برای تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی کاربردی است، گفت: تلاش می‌کنیم تا این اتاق فکر بتواند نقش مشاوره‌ای ایفا کرده و نقش زنان را برای مردم و مسئولان بیش از پیش مشخص کند. 
وی تصریح کرد: بانوان دیروز گیلانی در جنگ تحمیلی و سخت فعالیت‌های چشمگیری داشتند و امروز در جنگ نرم باید با فکر و عقیده دشمنان اسلام بجنگند.
علیزاده با بیان اینکه اعضای این اتاق فکر به مدت دو سال انتخاب شده‌اند، تصریح کرد: به دنبال سیاسی‌زدگی نیستیم و تلاش ما بسیجی ماندن و خدمتگزاری است.
وی، استادان دانشگاه، متخصصان رشته‌های فرهنگی، روان‌شناسی و درمانی، اقتصادی و اجتماعی را از اعضای تشکیل دهنده اتاق فکر برشمرد.
عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان با اشاره به نقش محوری اتاق فکر بانوان در بررسی معضلات اجتماعی، خاطرنشان کرد: ایجاد اتاق فکر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک و مشاوره به خانواده‌ها بسیار تاثیرگذار بوده و می‌تواند ظرفیت و بستری مناسب برای هم‌فکری و هم‌اندیشی با صاحب‌نظران به منظور کاهش معضلات اجتماعی جامعه باشد.
وی تصریح کرد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب بانوان با تحصیل علوم و فنون مختلف به طور موثر و جدی در تمام زمینه‌ها حضور می‌یابند و به برکت اعمال سیاست‌های مناسب، بانوان به سطح بالایی از رشد فکری و معنوی در همه ابعاد دست یافته‌اند و هم‌اکنون علاوه بر مدیریت مطلوب خانه و خانواده در جامعه نیز پست‌های سازمانی و جایگاه‌های مهم را به خود اختصاص می‌دهند. 
علیزاده با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین شیوه‌های موفقیت در زندگی الگوگیری است، گفت: نیاز به الگو از نیازهای طبیعی بشر است تا به ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری الگویی که در پیش گرفته است، برسد و حضرت فاطمه(س) الگوی زنان در جامعه اسلامی است.
وی، ساده زیستی، دوری از دلبستگی‌های دنیوی، قناعت، پرهیز از تقاضای نامقدور از همسر و تقسیم کار مناسب در خانواده را از نقاط برجسته حضرت زهرا(س) برشمرد و خاطرنشان کرد: الگوگیری از یک شخصیت موجب رشد و  هدایت فرد می‌شود و به همین دلیل است که قرآن کریم الگوهای صحیحی را تعیین و پیروی از آنها را سفارش ویژه کرده است.
استاد دانشگاه‌های گیلان، ترویج آموزه‌های دینی و مبانی اسلامی در جامعه را زمینه‌ساز تعالی و سلامت آن جامعه دانست و تصریح کرد: بانوان پرورش دهندگان نسل آینده بوده و از جایگاه والایی در این زمینه برخوردار هستند.
وی با تاکید بر اینکه بهره‌گیری از چهره‌های جوان و نخبه برای تصمیم‌سازی در مدیریت اسلامی ضروری است، یادآور شد: نیروی انسانی جوان و متعهد ظرفیتی بزرگ برای رسیدن به توسعه پایدار همه جانبه است.
به گزارش فارس، در این نشست هر یک از اعضای اتاق فکر بانوان ارزشی گیلان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداخته و بررسی پژوهش‌محور تعلیم و تربیت فرزندان توسط زنان از بدو تولد تا ازدواج برای ارائه علمی در جلسات آینده به تصویب رسید. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول