اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه:

برای انجام وظیفه و مسئولیت‌ باید با بصیرت حرکت کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه گفت: برای انجام وظیفه و مسئولیت‌ خود باید با بصیرت و بینش حرکت کنیم.

برای انجام وظیفه و مسئولیت‌ باید با بصیرت حرکت کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اصغر جهانگیر امروز در مراسم تودیع و معارفه مسئول حفاظت و اطلاعات دادگستری لرستان تبعیت از رهبری را مهم‌ترین عامل حرکت در راه درست نامید و گفت: برای انجام مسئولیت‌های خود باید با بصیرت حرکت کنیم.
وی ضمن بر‌شمردن اهمیت کار در قوه قضاییه به تاریخچه و عملکرد دادگستری قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دادگستری بخشی از قوه مجریه بود که استقلال نداشت و واحدهای تابعه آن مانند زندان‌ها و بازرسی که می‌بایستی به عنوان بازوان دادگستری عمل کنند در اختیار نهادهای دیگری بودند.
جهانگیر افزود: به دلیل تشکیل کمیسیون‌های اجتماعی در آن زمان در استان‌ها که توسط ساواک انجام می‌گرفت عملاً قضات دستورات استانداران و مسئولان وقت را باید اجرا کنند.
وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی براساس قانون اساسی دستگاه قضایی به عنوان دستگاه کاملاً مستقل مقتدر و دستگاه نظارتی بر تمام ارگان‌ها شناخته شد.
جهانگیر با بزرگ و ارزشمند شمردن دستگاه قضا در کشور گفت: جهت اهمیت بالای کار در دستگاه قضائی و اهمیت آرای صادره توسط قضات باعث شد، که زمینه نفوذهایی به این دستگاه ایجاد شود که باعث گردید این دستگاه نیاز به نظارت‌های کلان داشته باشد.
وی گفت: در قوه قضائیه ما دارای تعدد دستگاه‌های نظارتی درون سازمانی هستیم، که جهت اینکه تداخل در بازرسی‌ها به وجود نیاید در ماه‌های گذشته شورای عالی نظارت به ریاست رئیس قوه تشکیل و شروع به کار کرده است.
جهانگیر افزود: این دستگاه‌های نظارتی با هماهنگی و نگاه نظارتی متمرکز در بازرسی‌ها هرکدام به وظیفه خود عمل می‌کنند.
رئیس کل حفاظت قوه قضاییه گفت: دستگاه‌های نظارتی و ارزشیابی برای همکاران و کارکنان امنیت و حتی بالاتر از آن ایجاد احساس امنیت و آرامش حیات در محیط کار برای همکاران و قضات فراهم می‌کنند.
جهانگیر با بیان این مطلب که شاخص‌سازی برای ایجاد امنیت و احساس آرامش تعامل دو طرفه است، افزود: دستگاه‌های نظارتی با ایجاد تعامل و فضای صمیمی، اعتمادسازی، حفظ حرمت افراد، ایجاد انگیزه کاری برای نیروهای ارزشی و ارتقای آنان، شناسایی نیروهای ارزشی و حمایت از آنان، پیشگیری از فرصت‌های منفی و حذف آنان با شفاف‌سازی و ایجاد فرصت‌های مثبت در محیط کار، تعمیم ندادن تخلفات جزیی یک نفر در یک مجموعه به تمام آن مجموعه، باعث سالم سازی در دستگاه‌های خود می‌شوند.
رئیس کل حفاظت اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه جمع‌آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها برای تصمیم‌گیری‌های بعدی آن بسیار مهم است، گفت: جمع‌آوری اطلاعات باید براساس مستندها و با رعایت ارزش‌ها صورت پذیرد که اگر به غیر از این باشد خود موجب سلب احساس امنیت می‌شود.
وی افزود: عملکرد ما نباید در جهت آن باشد که نیروهای ارزشی و خدوم در دستگاه‌ها تحت فشار قرار گیرند و موجب ترک آنان از دستگاه‌ یا بی‌انگیزه شدن آنان در کار باشد.
جهانگیر گفت: سال جهاد اقتصادی نیاز به سازمان‌ها و ارگان‌های جهادی و کار جهادگونه دارد، که دستگاه قضایی و نظارتی آن در این راستا حرکت می‌کنند.
در ادامه رئیس کل دادگستری استان لرستان نیز در این مراسم طی سخنانی به سابقه 10 تا 15 ساله تشکیل سیستم‌های نظارتی در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: ایجاد دستگاه‌های نظارتی متعدد در قوه قضاییه موجب سلامتی آن شده است و باعث شده که امنیت بیشتری برای قضات و کارکنان به وجود آید.
جعفر بدری افزود: در گذشته با دخالت‌های افراد صاحب نفوذ امنیت شغلی قاضی در بعضی از پرونده‌ها به مخاطره می‌افتاد، ولی با ایجاد دستگاه‌های نظارتی قضات به راحتی می‌توانند با استقلال کامل و با احساس آرامش رای خود را صادر کنند.
وی با بیان اینکه با توجه به دستگاه‌های متعدد بازرسی و نظارتی در قوه قضاییه گفت: ما در قوه قضاییه بیشترین نظارت و بازرسی‌های فراوان را داریم.
بدری گفت: علاوه بر بازرس‌ها و نظارت‌های درون سازمانی با اختصاص دادن یک روز از وقت مدیران کل دادگستری‌ها در طول هفته برای ملاقات‌های عمومی و مردمی ما در این دستگاه هم بیشترین نظارت مردم را بر اساس گزارش‌های آنان از پرونده‌ها داریم.
رئیس کل دادگستری استان لرستان افزود: جهت جلوگیری از نتایج مختلف بازرس‌ها و نظارت‌های مختلف ما در استان لرستان تعدادی از دستگاه‌های نظارتی و بازرسی و ارزشیابی به طور مشترک وظایف خود را انجام می‌دهند تا در نتیجه‌گیری و تبادل نظر نتیجه مطلوبی گرفته شود.
در ادامه از زحمات القاصی رئیس حفاظت و اطلاعات قبلی استان لرستان تجلیل و سید رحیم کاظمی به مدت یک سال به عنوان مسئول حفاظت و اطلاعات اداره کل دادگستری استان لرستان و ارشد سازمان‌های تابعه استان معرفی شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول