اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای تحول بنیادین؛

نظام تعلیم و تربیت به سمت معنویت پیش می‌رود

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش نهبندان گفت: با اجرای طرح تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت به سمت معنویت پیش می‌رود.

نظام تعلیم و تربیت به سمت معنویت پیش می‌رود
سید احمد ذبیحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: نظام آموزش و پرورش بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خوشبختانه به سمت تعلیم تربیت اسلامی گرایش فراوانی داشته است و طی این چند سال ماحصل آن را شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه در راستای طرح تحول بنیادین که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده تاکنون طرح سباح و مدارس قرآنی در سطح مدارس شهرستان انجام شده است، تصریح کرد: طرح سباح و مدارس قرآنی در نهبندان با موفقیت و کارآیی و نتایج خوبی صورت پذیرفته است.
مدیر آموزش و پرورش نهبندان ادامه داد: در راستای طرح سباح 100 درصد دانش‌آموزان پسر و بیش از 95 درصد دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی این شهرستان با توجه به تمامی مشکلات در این طرح شرکت کرده و از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند.
سید احمد ذبیحی از فعالیت 9 مدرسه قرآنی در سطح شهرستان خبر داد و افزود: در این مدارس قرآنی حدود 800 دانش‌آموز شرکت و از طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی بهره‌مند می‌شوند.
وی در ارتباط با نهضت ملی حفظ قرآن کریم(نور) گفت: این طرح بسیار معنوی که مورد تاکید رهبری است از حدود یک ماه گذشته در سطح کشور اجرایی شده است همچنین این طرح در نهبندان نیز هم‌اکنون اجرا و در حال ثبت‌نام است.
مدیر آموزش و پرورش نهبندان با اشاره به اینکه طبق فرموده رهبری در این طرح باید 10 میلیون نفر در سراسر کشور حافظ قرآن کریم شوند، اظهار داشت: اگر چه این طرح باید در تمامی نهادها و اقشار مختلف کشور انجام شود اما وزارت آموزش و پرورش در این طرح پیشگام شده و تعداد 2 میلیون نفر نیز در نظام تعلیم و تربیت اعم از دانش‌آموزان و فرهنگیان در این طرح شرکت و حافظ قرآن می‌شوند.
ذبیحی ادامه داد: هم‌اکنون در شهرستان نهبندان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم(نور) از 16 درصد دانش‌آموزان و چهار درصد فرهنگیان آغاز شده است.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان و فرهنگیان شرکت‌کننده در این طرح می‌توانند از نیم جز قرآن تا کل قرآن کریم را حفظ کنند، تصریح کرد: برای هر میزان از حفظ قرآن کریم جوایزی در نظر گرفته شده است.
مدیر آموزش و پرورش نهبندان اضافه کرد: تمامی مدیران و دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت باید زمینه‌های حضور دانش‌آموزان در این طرح معنوی را فراهم آورده و سبب تشویق و ترغیب آنان به سمت قرآن شوند.
ذبیحی افزود: نظام آموزش و پرورش علاوه بر اینکه به بحث علم و علم‌اندوزی جامعه هدف خویش تلاش کرده نیز تاکنون به مباحث معنوی و تربیت اسلامی دانش‌آموزان هم توجه خاصی داشته است.
وی با اشاره به اینکه داشتن بنیه علمی قوی توأم با معنویت و تربیت اسلامی دانش‌آموزان در آینده برای آنها بسیار کارساز است، گفت: در جامعه اسلامی که پایه و اساس آن دین و مذهب اسلامی است بنیه معنوی افراد باید بالا باشد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول