اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خط لوله و مخابرات منطقه خوزستان خبر داد:

پیگ‌رانی هوشمند خط لوله فرآورده 12 اینچ آبادان

خبرگزاری فارس: معاون فنی خط لوله و مخابرات منطقه خوزستان از آغاز پیگ‌رانی هوشمند خط لوله فرآورده 12 اینچ آبادان به طول 36 کیلومتر خبر داد.

پیگ‌رانی هوشمند خط لوله فرآورده 12 اینچ آبادان
حمیدرضا کیهان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اعلام این خبر اظهار داشت: عملیات پیگ‌رانی خط لوله فرآورده 12 اینچ آبادان برای نخستین‌بار در منطقه خوزستان در مرکز انتقال نفت شهید دهنوی به طول 36 کیلومتر انجام شده‌است.
وی افزود: پیش از این و از آغاز تأسیس این خط لوله قابلیت پیگ‌رانی آن به دلیل خم‌های غیرقابل پیگ‌رانی و همچنین مسیر آن که از منطقه پرخطر محدوده شهرهای آبادان و اهواز می‌گذرد، وجود نداشت اما با انجام عملیات تعویض قطعه ابتدایی حد فاصل شرکت پالایش و پخش نفت آبادان و کمپ ایران گاز، امکان پیگ‌رانی به وجود آمد و موفق به نصب تراپ پیگ‌های تمیزکننده و اندازه‌گیری شدیم.
معاون فنی خط لوله و مخابرات منطقه خوزستان  تصریح کرد: ارسال پیگ و بهره‌برداری از خط لوله تازه احداث شده کنارگذر غربی شهر اهواز به طول 36 کیلومتر بعد از نصب تراپ امکان‌پذیر شد و احتمال بروز خطر در محدوده شهری آبادان و اهواز به صفر رسید.
کیهان‌پور در ادامه با بیان اینکه در این عملیات بزرگ تمام پیگ‌های تمیزکننده و اندازه‌گیری به ترتیب در این خط ارسال شده‌اند خاطرنشان کرد: پیگ الکترونیک از مبدأ آبادان به مقصد مرکز شهید دهنوی پس از انجام بازرسی‌های مکرر در مسیر خط کشی‌های بین راهی ارسال و دریافت شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه تمام اقدامات فنی و عملیاتی این پیگ‌رانی توسط کارکنان منطقه خوزستان انجام گرفته‌است اظهار داشت: با بررسی دقیق اطلاعات اخذ شده از این پیگ، وضعیت درونی و بیرونی خط لوله مشخص خواهد شد.
معاون فنی خط لوله و مخابرات منطقه خوزستان در پایان با بیان اینکه شرکت خط لوله و مخابرات منطقه خوزستان محدوده وسیعی از استان را دربرمی‌گیرد گفت: این شرکت به عنوان یک هرم در زمینه خطوط لوله و مخابرات استان به شمارمی‌رود که قاعده این هرم از آبادان تا ماهشهر و رأس آن تا پل زال و محدوده منطقه لرستان را شامل می‌شود علاوه بر اینکه این منطقه دارای 10 مرکز انتقال نفت و تأسیسات انتهایی به اضافه ناحیه آبادان است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول