اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش نیروهای فنی؛

خط لوله نفت مرکز چمران خوزستان تعویض شد

خبرگزاری فارس: عملیات قطع و وصل مجدد خط لوله 26 اینچ نفت خام مرکز انتقال نفت شهید چمران خوزستان با تلاش نیروهای فنی و عملیاتی منطقه خوزستان با موفقیت انجام شد.

خط لوله نفت مرکز چمران خوزستان تعویض شد
 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه خوزستان، رئیس مرکز انتقال نفت شهید چمران خوزستان اظهار داشت: هدف از انجام این عملیات، اتصال خط لوله 26 اینچ انتقال نفت خام آسماری به مرکز انتقال نفت شهید چمران و مسدود کردن مسیر رسید این لوله در مرکز قدیم شهید چمران بود که با تلاش و مجاهدت نیروهای فنی و عملیاتی منطقه خوزستان در شرایط آب و هوایی گرم و بسیار سخت اهواز با موفقیت به پایان رسید و بدین ترتیب، یک قدم دیگر به افتتاح و بهره‌برداری از مرکز جدید شهید چمران که به روش EPC احداث شده است نزدیک شدیم.
عوض عالیوند گفت: در این عملیات، سه کیلومتر از خط لوله 26 اینچ آسماری با تغییر مسیر از مرکز قدیم شهید چمران به مرکز جدید متصل گردید که این امر نیازمند انجام یکسری مقدمات و آماده سازی بود.
وی افزود: تعویض این خط نیازمند متوقف نمودن مسیر ارسال نفت خام به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بود اما به دلیل مخالفت این شرکت با متوقف شدن خط لوله 26 اینچ، ماموریت یافتیم با اجرای سیستم لوله کشی "لوپ" حداقل میزان ارسال مواد به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز را تامین نماییم به همین منظور با همکاری نیروهای تعمیرات خط ناحیه فنی آبادان و منطقه خوزستان عملیات احداث یک لوپ 16 اینچ به طول 20 متر به منظور اتصال خط 26 اینچ نفت خام آسماری به خط 18 اینچ "چشمه‌خوش" انجام شد.
رئیس مرکز انتقال نفت شهید چمران خوزستان اظهار داشت: پس از توقف خط 26 اینچ عملیات تخلیه و پاکسازی این خط در دستورکار قرار گرفت که با رعایت تمام نکات ایمنی و زیست محیطی "پیگ" جدا کننده آب از نفت خام در درون لوله قرار داده شد و با استفاده از دو پمپ فشار قوی و تزریق آب، مقدار یک میلیون و 200 هزار لیترنفت خام درون لوله خارج و به مخزن 2002 منتقل شد، بدین ترتیب شرایط لازم به منظور اجرای مرحله نهایی عملیات فراهم آمد.
رئیس واحد تعمیرات خط منطقه خوزستان نیز گفت: در این عملیات پس از پاکسازی خط توسط پیگرانی و تزریق آب، عملیات برشکاری در سه نقطه از خط 26 اینچ انجام شد که دو نقطه در محدوده "منی فولد" پروژه EPC برای اتصال خط جدید به خط لوله آسماری و یک نقطه نیز در محل ورودی به فیلترهای مرکز قدیم شهید چمران بود که این نقطه با استفاده از "فلنچ" بسته شد.
هوشنگ حنطه زاده افزود: پیش از اجرای عملیات مقدمات و آماده‌سازی‌های لازم به انجام رسید که از آن جمله می‌توان به اجرای سیستم لوپ برای اتصال خط 26 اینچ آسماری به خط 18 اینچ چشمه خوش، خاکبرداری از محل احداث خط لوله و شکافتن دیواره محوطه مرکز انتقال نفت جدید شهید چمران اشاره کرد.
مرکز جدید شهید چمران که به روش EPC احداث گردیده است به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید پس از آغاز به کار این سایت جدید، اجرای فرایند عملیاتی مرکز شهید چمران بر عهده آن خواهد بود و مرکز کنونی به عنوان پشتیبان مرکز جدید عمل خواهد نمود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول