اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

تحقیق در حوزه علوم انسانی صورت نگرفته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: تحقیق در حوزه علوم انسانی صورت نگرفته و در این حوزه کارهای تقلیدی بیشتر بوده است.

تحقیق در حوزه علوم انسانی صورت نگرفته است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فیروز رضایی صبح امروز در مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده و مولف آذربایجان‌شرقی بر توسعه امر پژوهش در آموزش و پرورش تاکید کرد.
وی با بیان اینکه کشور ایران در مدت سده‌های اخیر همواره آماج حملات مختلف بوده اظهار کرد: ایران اسلامی تنها در دهه‌های اخیر و پس از استقرار جمهوری اسلامی ایران توانسته خود را بیابد و بتواند در حوزه پژوهش وارد شود.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی افزود: ملت ایران در مدت قرون متمادی صدماتی را متحمل شده که بی‌نظیر بوده و در برخی زمینه‌ها نیز تغییراتی بنیادین را شاهد هستند.
رضایی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی امکان پژوهش و توسعه وجود نداشته است و در حالی که ملت ایران  از دوران بی‌خبری و جهل سلاطین رنج می‌برده، امکان کارهای بزرگ وجود نداشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: تحقیقات و پژوهش را از ابتدای انقلاب در کشور شاهد هستیم و آغاز این پژوهش‌ها در حوزه نظامی بوده است.
وی ادامه داد: با محاصره و تهدید دشمن مجبور به ورود در حوزه پژوهش شدیم و امام راحل نیز بر این مسئله اشاره‌ای مستقیم داشتند.
رضایی اظهار کرد: امام راحل در 50 سال قبل و در یک سخنرانی از خواست اسرائیل برای ناکام گذاشتن فرزندان ایران اسلامی به موفقیت پرده برداشتند و ترورهای دانشمندان هسته‌ای تاییدی برای این فرمایش امام بود.
وی یادآور شد: با وجود تمام تهدیدها و تحریم‌ها ایران اسلامی در طول سده‌های اخیر موفق به کارهای بزرگی در حوزه پژوهش و فناوری شده‌ایم و موفقیت اخیر در فرود هواپیمای جاسوسی آمریکا در این راستا بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود پیشرفت‌های عرصه‌های مختلف تحقیق در حوزه علوم انسانی صورت نگرفته  و در این حوزه کارهای تقلیدی بیشتر بوده است.
وی افزود: تا زمانی که باور نداشته باشیم تالیفات علوم انسانی غرب به درد ما نخواهد خورد، در حوزه تحقیقات علوم انسانی موفق نخواهیم بود.
رضایی یادآور شد: با وجود کارهای تحقیقاتی صورت گرفته در حوزه پژوهش آموزش و پرورش نتوانسته‌ایم موفقیت چندانی به دست آوریم و این امر ناشی از توجه به متون غربی در زمینه تحقیقات است.
وی بر اجرایی شدن روش‌های ایرانی و اسلامی در زمینه تحقیق و پژوهش تاکید کرد و گفت: توجه به وحدت ملی و هویت اسلامی و ایرانی در تحقیقات ضرورت دارد و باید به این عنصر در همه ادوار توجه شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول