اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش مرجع بیداری اسلامی:

مرجعیت تشیع پیشتاز در مبارزه با کفر است

خبرگزاری فارس: دبیر همایش مرجع بیداری اسلامی گفت: مرجعیت تشیع در عرصه مبارزه با کفر پیشتاز صیانت بوده،چنان‌ که در طی 150 سال گذشته روحانیت در 18 جبهه مبارزه داشته است.

مرجعیت تشیع پیشتاز در مبارزه با کفر است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، موسی حقانی در میزگردی در حاشیه همایش مرجع بیداری اسلامی به نقش آقانجفی در بیداری اسلامی (نهضت تحریم توتون و تنباکو و مشروطیت) پرداخت و اظهار داشت: در زمان مرحوم آقانجفی مرجعیت شیعه دچار عرصه گسترده‌ای از مبارزه با تشیع شده بود که در آن زمان مرجعیت شیعه با صیانت از اسلام و مسلمین پیشتاز در امر مبارزه بود.
وی با بیان اینکه دوران آقانجفی اسلام و سرزمین اسلامی مورد تهاجم‌های مختلف قرار می‌گیرد، افزود: حمله‌هایی که آن زمان از سوی برخی کشورها و فرقه‌های مختلف به کشور شد با کمی کوتاهی از سوی مرجعیت ممکن بود که با وجود فرقه بهائیت مهدویت را هم زیر سؤال ببرد.
دبیر همایش مرجع بیداری اسلامی به حمله ایتالیا به لیبی و روس‌ها به ایران اشاره و تصریح کرد: در این دوران بود که آقانجفی در مقابله با این پدیده ایستادگی و در مقابل استعمار می‌ایستد.
وی حضور آقانجفی را نه تنها در مقابله با استعمار که در مقابل با سایر عرصه‌های مقابله با استبداد نیز موثر دانست.
حقانی با بیان اینکه مرجعیت شیعه در صدر مقابله با استعمار قرار داشته‌اند، اضافه کرد: ایران در عرصه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مورد تهاجم قرار گرفت که مرجعیت تشیع  در 18 جبهه روحانیت مبارزه را در طی این 150 سال رقم زد.
این مسئول مقابله با نهضت تنباکو و اقدامات این فرد را در قیام تنباکو بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: این امتیاز با هدف اسلام و نابودی تشیع به وجود آمده بود هر چند در حوزه اقتصادی و با عنوان قرارداد توتون و تنباکو از سوی کمپانی غربی مطرح شد.
دبیر همایش مرجع بیداری اسلامی بیان داشت: مراجع در آن زمان با استفاده از اصول و مفاهیم دینی اعلامیه صادر و با استعمار مقابله و البته بساط استعمار را جمع کردند.
وی وجود شرکت اسلامی در اصفهان را حرکت پیشتازانه دانست و افزود: تولید کالای ایرانی و مصرف در این بین وابستگی به بیگانگان را کم کرد.
حقانی در بخشی از صحبت‌های خود به فعالیت فرقه بهائیت پرداخت و گفت: این فرقه برای براندازی حاکمیت سیاسی و دینی در ایران به وجود آمد که حاکمیت سیاسی ثابت و حاکمیت روحانیت و مهدویت را از بین ببرد.
این مسئول با اشاره به اینکه آقانجفی با شدت با این مواضع برخورد کرد، ادامه داد: مقاومتی که در اصفهان صورت گرفت، بسیار ویژگی خاصی داشت، چنانکه پیشنهاد تاسیس فراماسونری و در نقطه مقابل سیاست براندازی دینی، آقانجفی کار بزرگی انجام داد.
وی با بیان اینکه مرجعیت شیعه شاهد اتحاد است، اذعان داشت: این مقابله آقانجفی با استعمار سبب شد که سفره استعمار در ایران بر چیده شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول