اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام شاخه سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی:

نقاط مثبت کارنامه اصول‌گرایان بازگو شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام شاخه سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: ضرورت دارد نقاط مثبت کارنامه اصول‌گرایان بازگو شود.

نقاط مثبت کارنامه اصول‌گرایان بازگو شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدمهدی اسلامی ظهر امروز در شانزدهمین سالگرد تاسیس هفته‌نامه سیاسی جام در اصفهان با بیان اینکه لازم است که نقاط مثبت کارنامه اصول‌گرایان بازگو شود، اظهار داشت: متأسفانه برخی فساد بانکی را به اصول‌گرایان نسبت می‌دهند در صورتی که ارتباطی بین ما با این جریان وجود ندارد.
وی در ادامه بیان داشت: یکی از اصلی‌ترین معضلات پیش‌روی اصول‌گرایان در این دوره از انتخابات نوع هزینه‌های رقیب است که شنیده شده نمایندگان مجلس در خیلی از شهرستان‌های در روز تاسوعا و عاشورا به مساجد تا حد یک تا چهار میلیون و حتی 10 میلیون تومان کمک کرده‌اند که این مقدار کمک با حقوق 1.5 میلیونی نمایندگان مجلس سنخیت ندارد.
قائم مقام شاخه سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه از عمر دولت بیش از 1.5 مانده است و مجلس نهم باید نزدیک به دو سال با این دولت بماند بنابراین لازم است که خطاهای دولت را تصحیح کند. 
 
می‌خواهند کاندیداهای اصولگرا را تخریب کنند
وی ادامه داد: اخباری به گوش رسیده مبنی بر اینکه تخریب اصول‌گرایان که اگر در یک شهرستان نامزد اصلاح‌طلبان در حالی کنار نامزد اصول‌گرایان قرار گیرد که نامزد اصلاح طلب حاضر به کناره‌گیری نیست، نامزد اصول‌گرا حاضر است به نفع آنها کناره‌گیری کند که لازم است به طور جدی در این حوزه وارد شویم.
اسلامی افزود: در نگاه به جریان‌های سیاسی فعلی کشور وجود دو ضرورت را احساس می‌کنیم که در نگاه اول اهمیت بازنگری به جریان سیاسی کشور را جلوه می‌دهد.
وی که به یک وجه این جریانات اشاره کرد و ادامه داد: از اوایل انقلاب اسلامی شاهد یک نوع دو قطبی سیاسی در کشور بودیم به گونه‌ای از یک سو خط امام در مقابل لیبرال‌ها و مظلومیت روحانیت و وجود دسته‌بندی از راست به چپ یا اصول‌گراها و اصلاح‌طلبان وجود داشتند که با شکل‌گیری فتنه 88 این مرزبندی را مقداری تغییر کرد.
وی با اشاره به اینکه در وجه دوم جریانات سیاسی خبری است که وزیر اطلاعات از آشوب دیگر دشمنان و فتنه مجدد آنها در انتخابات هشدار داد و اظهار داشت: همان‌طور که در انتخابات سال 84 جریانی به این نتیجه رسید که توفیقی در این دوره از انتخابات نخواهد داشت، شاهد چند تا بمب‌گذاری سیاسی در جریان انتخابات بودیم که یکی از اهداف آنها مخدوش کردن اعتبار انتخابات و گرفتن زمان و تعویق انتخابات بود.
اسلامی با بیان اینکه در این مقطع زمانی اخباری رسیده مبنی بر مخدوش کردن اعتبارات انتخابات یا شکستن اعتبار جمهوری اسلامی ایران در بین و کم‌رنگ کردن حضور مردم که همیشه به شکل پررنگ نقش داشتند، جزو برنامه‌‌ریزی‌های اصلی دشمنان است، تصریح کرد: در برخی از محافل سیاسی شنیده شده است که کشاندن مردم به زیر 30 درصد در پای صندوق‌های رای را در دستورالعمل کار خود قرار دادند.
وی گفت: جریانات سیاسی در اصفهان همیشه اهمیت ویژه‌ای داشته‌اند به گونه‌ای که وجود همین دو قطبی‌های سیاسی در اصفهان نسبت به کشور در وجه متفاوت‌تر و ویژه و حتی با اثر ملی جلوه کرده است.
اسلامی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات مجلس نهم نگاه بر کلیت سیاسی کشور ضروری است، تصریح کرد: اگر مبنا را انتخابات 88 قرار دهیم خواهیم دید در این دوره از انتخابات با قرار گرفتن اصول‌گرایان در یک سمت و غیر اصول‌گریان در سویی دیگر سبب دو قطبی شدن این دوره از انتخابات در حالی شد که هر دو قطب به اضلاعی تقسیم شد که ضلع قالب اصولگرایان، شکل‌گیری جبهه متحد اصول‌گرایان در چارچوب ترکیب حزب موتلفه 8+7 که کامل‌تر از 6+5 باید باشد. 
وی افزود: جبهه ایستادگی که یکی از اضلاع انتخابات 88 است به طور قطع یکی از اضلاع انتخابات آینده است.
قائم مقام شاخه سیاسی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: در انتخابات سال‌های گذشته هم شاهد چند دسته شدن جریان مقابل اصول‌گرایان بودیم که اغلب این تضادهای فکری و رویه رفتاری آنها در خارج از نظام مشاهده شد که آنها خواستار حضور مشروط در انتخابات شدند.
 
*‌ فتنه گران به دنبال حضور در انتخابات مجلس نهم
وی متذکر شد: خاتمی در جلسات مختلفی اظهار کرده که نیاز به حضور در این دوره از انتخابات را ندارد که این گروه سعی در سیاست مشارکت حداقل و کسب حداکثری آرا در پارلمان آینده را دارد.
اسلامی گفت: در این دوره از انتخابات مجلس شاهد کسب کرسی‌های انتخابی بیشتر از سوی چهره‌های متفاوتی هستیم که شاید وفادار به اصلاح طلبان باشند اما در جامعه به عنوان این گروه شناخته شده نیستند.
در طول دوران مجلس هشتم چهره‌های ورزشی و تلویزیونی که مخاطبین ویژه خود را دارند با برنامه‌ریزی می‌توانند در این دوره از انتخابات مجلس نهم حضور یابند.
قائم مقام شاخه اسلامی حزب مؤتلفه اظهار داشت: به منظور گمانه‌زنی در این دوره از انتخابات مجلس نهم باید اصول‌گرایان روی نوع گزینش مردم، افکارسنجی، رصد واقعی جامعه به ویژه در شهرهای بزرگی همچون اصفهان که برخلاف شهرهای کوچک که قومیت‌ها حاکمیت می‌کنند، جریانات حکم‌فرمانی دارند و وجود آرای خاموش فراتر است، برنامه‌ریزی کرد.
 
*‌وجود بیشترین آرای خاموش این دوره از انتخابات در اصفهان
وی با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان بزرگ‌ترین شهر سیاسی کشور بیشترین آرای خاموش را این دوره از انتخاب دارد، بیان داشت: اینکه در مقابل حضور این آرا در این دوره از انتخابات باید چگونه رفتاری نشان داد و آیا می‌توان اعتماد کرد و چه مسیری را لازم است داشته باشیم از جمله محورهایی است که باید به شکل محسوس روی آن بحث کرد.
اسلامی گفت: نگاه به آن سوی مرزها و سران اصلی فتنه از جمله آمریکا و انگلیس و در مجموع دشمنان غربی ایران باید از سوی اصول‌گرایان رصد شود.
وی خواستار اعلام تأثیر مثبت اصول‌گرایان در جامعه و انتخابات گذشته بین مردم و نقاط قوت و مثبت آن شد و تصریح کرد: در فضای سیاسی کنونی کشور و حساسیت این دوره از انتخابات نیاز به یک گفت‌وگوی اصولی بین دسته‌های مختلف جریانات سیاسی و حتی گفتمان اصول‌گرایی است تا از فرو ریختن هم‌گرایی در مجموع فضای سیاسی پیشگیری شود.
اسلامی ادامه داد: شکل‌گیری گفتمان اصول‌گرایان در فضای هسته‌ای که برخلاف دولت محمد خاتمی که به سمت پلمپ کردن آن رفته بود و دستاوردهای عظیم علمی همچون ارسال ماهواره به فضا و جراحی بزرگ اقتصاد که همان هدفمند کردن یارانه‌ها بود در زمان اصول‌گرایان واقع شد.
قائم مقام شاخه سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی بیان داشت: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها با وجود انتقاداتی که بر آن وارد شده است در دولت‌های هاشمی رفسنجانی و دولت خاتمی در حالی مطرح شد که هیچ‌گاه به اجرا در نیامد.
وی افزود: در همین راستا هفته‌نامه شما که یک هفته‌نامه حزبی است یک مصاحبه‌ با نوه امام خمینی (ره) انجام داد که بازخوردهای وسیعی برای مسئولان این هفته‌نامه داشت و این در حالی است که این گفت‌وگو بسیار ساده بود و جهت‌گیری نداشت.
اسلامی با اشاره به اینکه حضور پررنگ اصول‌گرایان در مجلس هفتم و هشتم در حالی است که با کاستی‌های همراه بود، افزود: اصول‌گرایان به منظور جلب آرای مردم باید به طور جدی در حوزه معیشت و رفاه زندگی آنها که مشکل اصلی و کنونی اکثریت جامعه است، برنامه‌ریزی کند.
 
*‌ ‌جامعه سیاسی کشور از وجود هفته‌نامه‌ها غافل شده است
قائم مقام شاخه سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مشکلات زیادی در عرصه انتشار نشریه هست که عمیق‌ترین آن غافل شدن جامعه سیاسی کشور از نیاز به هفته‌نامه‌های اثرگذار است.
وی که بلوغ هفته‌نامه‌ها را در تبدیل آن به روزنامه ندانست، اظهار داشت: بلوغ هفته‌نامه در غنای بیشتر مطالب آن است به گونه‌ای که رویش بسیاری از تحلیل‌گران شاخه بین‌المللی از مدیران هفته‌نامه‌ها بوده است. 
اسلامی افزود: برای بسیاری از افراد سؤال است که چرا هفته‌نامه‌ها به روزنامه تبدیل نمی‌شوند که این سؤال آنها نشان از غافل شدن آنها از رسالت مطبوعاتی متمایز هفته‌نامه‌ها نسبت به سایر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها است.
وی ادامه داد: هفته‌نامه‌ها به دلیل امتیاز ویژه مطبوعاتی که دارند بیش از رسانه‌های سایبری که مجبور به انعکاس اخبار در لحظه و حتی تکذیب برخی از اخبار می‌شود می‌توانند در زمینه اهمیت میزان مشارکت مردم و تأثیر انتخابات 88 بر روی مشروعیت نظام وارد شوند و تحلیل کنند.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول