اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی:

منشور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به زودی ابلاغ می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از ابلاغ منشور وظایف وزارتخانه جدیدالتاسیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کشور خبر داد.

منشور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به زودی ابلاغ می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح در آیین افتتاح اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تبریز اظهار کرد: ادغام این سه وزارتخانه، کار شایسته‌ای بود که با سعی و تلاش تمام مسئولان، امیدواریم در آینده نزدیک گام‌های بلندی در رشد و توسعه اجتماعی برداریم.
وی با بیان اینکه استراتژی کجا بودیم، چگونه بودیم و کجا خواهیم بود، در تمام کشورها زبانزد عام و خاص بوده است، افزود: متاسفانه در کشور ما به این مقوله توجه چندانی نشده است.
فاتح در ادامه تصریح کرد: باید وضع موجود و وضع آینده در تمام سازمان‌ها مورد توجه قرار گیرد تا برخی از مشکلات و معضلات کشور برطرف شود.
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از رویکرد اساسی و تدوین منشور این وزارتخانه خبر داد و گفت: منشور این وزارتخانه تدوین شده و به زودی در اختیار مسئولان قرار خواهد گرفت تا پی به وظایف خود ببرند.
وی تعداد برنامه‌های عملیاتی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تبریز را در حوزه تعاون، کار و رفاه به ترتیب 18، 8 و 14 آیتم خواند.
فاتح با اشاره به این که تغییر و تحولات در رشد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی کشور نقش به سزایی ایفا می‌کند، ادامه داد: این وزارتخانه با تغییر و تحول و دگردیسی خود به دنبال خلق مزیت‌هاست.
وی اضافه کرد: تاکنون در حوزه تغییر و تحول اجتماعی نقش تعاون بسیار کم رنگ بوده و باید تعاون تلاش کند تا در حوزه عدالت اجتماعی گامی موثر بردارد.
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی ایده‌ها و نظرات مسئولان، در توسعه و رشد کمی و کیفی این وزارتخانه را مفید ارزیابی کرد و افزود: تنها با کمک مسئولان می‌توان به چنین رشد و توسعه اجتماعی دست یافت.
  
تعاون باید کانون توجه مسئولان قرار بگیرد
فاتح با اشاره به اینکه تعاون باید کانون توجه مسئولان قرار بگیرد، افزود: آن چه شواهد نشان می‌دهد حوزه تعاون مورد توجه مسئولان قرار نگرفته است و قدرت و توان تعاون در حل برخی از معضلات نادیده گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی در راستای ارتقاء و بهبود وضعیت فعلی واحدهای صنعتی و تولیدی نقش به سزایی دارد، گفت: حمایت این وزارتخانه از واحدهای صنعتی و تولیدی ضروری است.
فاتح توجه به ظرفیت‌های بومی را جزو ضرورت‌های استان آذربایجان شرقی اعلام کرد و تصریح کرد: هر سازمان باید به ظرفیت‌های بومی سازی خود توجه کند.
وی افزود: به منظور توجه به ظرفیت‌های بومی هر استان و تامین رفاه اجتماعی باید نگاه کارشناسی شده انجام گیرد. 
  
انتقاد از عدم بهره‌مندی از فرصت‌های شغلی در کشور
فاتح با انتقاد از عدم بهره‌مندی از فرصت‌های شغلی در کشور بر استفاده بهینه از این فرصت‌ها تاکید کرد.
وی افزود: عده‌ای هستند که از چندین فرصت شغلی استفاده می‌کنند اما خروجی خوبی از خود نشان نمی‌دهند.
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی در ادامه افزود: در این راستا باید فرهنگ‌سازی شود تا استفاده از چندین فرصت شغلی توسط یک نفر بازدهی خوبی داشته باشد.
فاتح بازدید روسا و مدیران و مسئولان این وزارتخانه از واحدهای صنعتی را ضروری خواند و افزود: مسئولان به جای نشست پشت میز و کمر درد گرفتن خوب است از واحدهای صنعتی و تولیدی بازدید کنند.
وی با اشاره به تحریم‌های موجود توسط کشورهای دیگر علیه ایران گفت: امروزه ایثارگران و جانبازان، واحدهای صنعتی و تولیدی هستند و باید ما ازاین واحدها حمایت کنیم.
 
 
نخبگان از هر جناحی مشغول به خدمت باشند
فاتح افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر چرخش نخبگان روی آورده و به گردش مهره‌ها توجه خاصی نداشته و تمام نخبگان از هر جناحی چپ یا راست در این اداره به خدمتگزاری مشغول  شوند.
همچنین در پایان احمد غریوی یوسف‌آبادی به سمت سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تبریز معرفی شد.
آیین افتتاح اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تبریز با حضور مدیران، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و روسای شهرستان‌ها و صنعتگران و کارآفرینان استان آذربایجان‌شرقی در محل اداره کل تعاون سابق استان برگزار شد.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول