اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

اسلام بهترین نسخه سلامت جسمی و روحی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: دین اسلام به عنوان برترین ادیان، نسخه‌های خوبی برای سلامت جسمی و روحی دارد.

اسلام بهترین نسخه سلامت جسمی و روحی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی در همایش نقش هیئت‌های مذهبی در ارتقای سلامت که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: سلامت هم از بعد جسمی و هم روحی و روانی اهمیت دارد و لازمه جامعه پویا، زنده و فعال است.
وی ادامه داد: یکی از مأموریت‌های ادیان الهی و مناسک و آیینی که در ادیان است، دادن آرامش به بشر است و این آرامش می‌تواند سلامت روحی را به دنبال داشته باشد و سلامت روحی نیز زیربنای سلامت جسمی است و منشا بسیاری از بیماری‌ها و ناتوانی‌های جسمی، آسیب‌های روحی و روانی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: متأسفانه یکی از دستاوردهای بشر در دنیای غرب، ورود آسیب‌ها است؛ از زمانی که بشر سعی کرد دین را آرام آرام از زندگی خود حذف کند و علم و تمدن جدید و مدرن سرازیر شد و بشر را مغرور کرد و فکر کرد نیازی به دین ندارد.
وی عنوان کرد: البته امروز اقبال به معنویت را شاهد هستیم و دنیا فهمیده است که به بیراهه رفته است، وقتی مارکسیسم، لیبرالیسم، سکولاریسم و غیره آمدند تنها تلاش آنها، این بود زندگی مادی آدمی را سروسامان دهند و اگر معنویت را نیز رواج دادند از نوع خودشان بود.
نعمت‌اللهی یادآور شد: آدمی چه بپذیرد و چه نپذیرد نیمش رحمانی است و ممکن است غفلت کند و همه این حرکت‌های بشر در دنیا آسایش را به دنبال داشت ولی آرامشی در پی آن نبود و ادیان الهی در تلاش برای ایجاد این آرامش بودند.
وی خاطر نشان کرد: ما امروز از مدرن‌ترین امکانات و تکنولوژی استفاده می‌کنیم ولی آیا این امکانات، آرامش را به دنبال دارد، البته آسایش نیز خوب است ولی آنچه ادیان تلاش کردند تا حاصل شود آرامش بوده است ولی آسایشی که آرامش را به دنبال نداشته باشد، ارزش ندارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اعلام کرد: معتقد هستیم که دین ما به عنوان برترین ادیان، نسخه‌های خوبی برای سلامت جسمی و روحی ما دارد و در طب‌الصادق و طب‌الرضا توصیه‌های فراوانی را داریم که هر کدام فصل مهمی در آرامش آدمی است.
وی گفت: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که آن معنویت ضربه خورده عصر رنسانس تاکنون، نتیجه عکس داده و اقبال به معنویت افزایش یافته ولی گاهی اقبال به معنویت نیز به سمت و سوهایی می‌رود که عدم تعادل را ایجاد می‌کند به طوری که در گرایش به شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی که دارند معنویت ساندویچی را تبلیغ می‌کنند به این معنا که سقف معنویت را رها کرده و کف آن را گرفتند، آسیب‌هایی را می‌بینیم.
نعمت‌اللهی افزود: هیئت‌های مذهبی بستر خوبی هستند که هم می‌توانند در سلامت جسمی و هم روحی ایفای نقش کنند و بنابراین فعالان در هیئت‌های مذهبی نباید نقش خود را کمرنگ ببینند و چه NGO بالاتر از هیئت‌های مذهبی است، بنابراین باید از این بستر معنوی استفاده شود و جوانان را جذب کرد و این کار سلامت روحی و جسمی را به دنبال دارد.
در ادامه رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان قزوین اظهار کرد: برای ارتقای سلامت و افزایش سطح سلامت، نیاز است که هیئت‌های مذهبی نیز همکاری داشته باشند و نقش هیئت‌های مذهبی در این بین بسیار مهم است.
حبیب‌الله انصاریان افزود: همه ما باید به بحث پیشگیری اهتمام داشته باشیم و از مسئولان تقاضا داریم که برای ارتقای سلامت جامعه ضمن استفاده از علوم روز از توصیه‌های ائمه در رابطه با بهداشت و سلامت بیشتر استفاده شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول