اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادستان اردبیل:

دشمنان در آرزوی انتخابات چالشی در ایران هستند

خبرگزاری فارس: معاون دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: نهایت تلاش دشمنان است که انتخابات پیش روی کشورمان را یک انتخابات امنیتی و چالشی بکنند.

دشمنان در آرزوی انتخابات چالشی در ایران هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف خدادادی پیش از ظهر امروز در نشست تعاملی سردبیران و مسئولان نشریات و خبرگزاری‌ها و مسئولان انتخاباتی در اردبیل اظهار داشت: در عرصه سیاسی اجتماعی و حکومتی رعایت چهار مقوله دارای اهمیت خاص و بهای گران‌سنگی است که اگر این چهار مولفه به شکل توازنی رعایت شود آسیب‌ها و تهدیدها به کنار خواهند رفت.
وی آزادی، دموکراسی، امنیت و پایبندی به قانون را چهار مولفه اصلی یاد کرد و بیان داشت: نمی‌شود به بهانه آزادی قانون را نقض کرد یا به بهانه قانون آزادی مشروع را محدود کرد و یا اینکه به بهانه امنیت قانون را متروکه ساخت و به بهانه دموکراسی امنیت و قانون را از بین برد.
این مسئول در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: زمانی حکومت از نظر سیاسی و اجتماعی موفق است که بین این چهار مولفه اصلی توازن و تعادل برقرار کند و در جای خود از این مبانی بهره بگیرد.
خدادادی انتخابات را مظهر نمو و نشان این چهار مظهر آزادی،‌ دموکراسی، امنیت و قانون اعلام کرد و گفت: در هر انتخاباتی در نظام اسلامی سه امر حایز اهمیت است که حضور گسترده و وسیع مردم در پای صندوق رای، ‌وجود امنیت و سلامت انتخابات و رعایت قانون از جمله این امور است.
وی اضافه کرد: اگر مردم حضور حداکثری در صحنه انتخابات داشته باشند به یقین بستر امنیت،‌ آرامش‌ و قانون‌مداری نیز مهیا شده و تحقق 100 درصدی آن را ناظر خواهیم بود.
معاون دادستان اردبیل ادامه داد: انتخاب در تمام عرصه‌ها و برهه‌ها مهم و حساس است و هر انتخابات بسته به ویژگی‌های آن زمان و مقطع خاص و فوق‌العاده است.
خدادادی به ادوار تاریخی برگزاری انتخابات بعد از پیروزی انقلاب اعم از دوره گروهک‌های ضد انقلاب، زمان جنگ  و دهه‌های اخیر اظهار داشت: انتخابات ما از حیث جهانی و داخلی دارای برجستگی‌های ویژه‌ای است که اگر نسبت به آن حساس نباشیم ممکن است دشمن با ابتکار عمل سلامت و امنیت انتخابات ما را دچار چالش کند.
 
* انتخابات میدان تثبیت ارکان نظام اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون دادستان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود نقش مطبوعات را در عرصه انتخابات نقش ممتاز، بی‌نظیر و بی‌بدیل توصیف کرد و گفت: در عرصه روشنگری و جذب حداکثری مردم و برپایی سالم انتخابات وظیفه و رسالت مطبوعات، ‌رسانه‌ها و خبرنگاران بسیار با اهمیت است و به عنوان یک نقش مثبت و سازنده اصلی‌ترین ابزار را در اختیار دارند.
خدادادی گفت: با توجه به این اهمیت و حساسیت، کوچکترین تخلف و اشتباه آنها می‌تواند آثار زیانباری را به همراه داشته باشد و بستر سوء استفاده دشمنان و بی‌اعتمادی و ناامیدی افراد جامعه را فراهم کند.
وی برگزاری یک انتخابات سالم را زمینه‌ساز تثبیت و تقویت ارکان نظام اسلامی دانست و اضافه کرد: در این باب ارتقای منافع ملی و حفظ مصالح کلان نظام اسلامی خط قرمزی است که مطبوعات باید به حفظ آن پایبند باشند.
معاون دادستان اردبیل در پایان سخنان خود ورود به این عرصه را با نیت خالص نوعی عبادت و توشه‌اندوزی برای آخرت اعلام کرد و اذعان داشت: ‌کوچکترین خطاها نیز گاه گناهی نابخشودنی است که اسباب بی‌اعتمادی را دامن می‌زند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول