اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اطلاعات استان اردبیل:

دشمن القای تقلب در انتخابات را دنبال می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اطلاعات استان اردبیل گفت: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی همچون انتخابات سال 88 القای تقلب در انتخابات را بار دیگر کلید زده‌اند که مصداق آن را می‌توان در برخی اظهار نظرها و مطالب انعکاس یافته در روزنامه‌ها و نشریات پیدا کرد.

دشمن القای تقلب در انتخابات را دنبال می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جوادی ظهر امروز در نشست تعاملی با سردبیران روزنامه‌ها و نشریات محلی و برخی از دست‌اندرکاران انتخابات در استانداری اردبیل اظهار داشت: مهمترین رسالت مطبوعات ما روشنگری طبقات مختلف جامعه و بالا بردن اطلاعات و دانش مردم یک جامعه است.
وی با اشاره به وظیفه خطیر مطبوعات و بیان آن در اصل 175 و 23 قانون اساسی گفت: مطبوعات ما باید در نفی استبداد و فرهنگ استکباری اقدام به تبعیض، اشاعه فحشا و برخی از مظاهر فساد نکرده و در جامعه خود را مبرا و پاک از ورود به این حوزه‌ها بدانند و در عوض با ترویج فرهنگ اسلامی و فضایل دینی رسالت حقیقی خود را در بیان حقیقت‌ها، انتقاد سازنده، رعایت موازین اسلامی و مصالح جامعه و پرهیز از توهین و تخریب کوشا باشند.
مدیرکل اطلاعات استان اردبیل با یادآوری اینکه حدود وظایف و اختیارات مطبوعات و گردانندگان خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی به خوبی روشن است، گفت: انتشار مطالبی خلاف واقع و علیه امنیت ملی، فاش کردن اسرار محرمانه، افترا به مقامات، توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی، سرقت ادبی، استفاده ابزاری از افراد، تبلیغ تشریفاتی و تحریف مطالب از دیگر موازین و مواردی است که مطبوعات ما باید نسبت به آنها با حساسیت و دقت ورود پیدا کرده و اظهار نظر کنند.
وی بیان داشت: رسانه‌های ما باید در تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی و گسترش حفظ منافع ملی و امنیت پایدار و ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه بکوشند و در برابر هزاران رسانه استکباری که حتی فضای ارتباطی ما را با بمباران تبلیغاتی و هجمه‌های سنگین مواجه کرده است مقابله کرده و اجازه ندهند این تفکرات و اندیشه‌ها بر ایده‌های نظام اسلامی ما تفوق پیدا کند.
این مسئول با اعلام اینکه مطبوعات ما باید به حریم خصوصی افراد و امانتداری در حوزه‌های مختلف احترام بگذارند خاطرنشان کرد: جنگ روانی که دشمن علیه نظام اسلامی ما آغاز کرده به عنوان یک جنگ سرد فرهنگی به شمار می‌رود که سربازان خط مقدم آن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران متعهدی هستند که هرگز حاضر نیستند مصالح کلان نظام اسلامی را با هیچ امتیاز دیگر معاوضه کنند.
جوادی به گستردگی فعالیت روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مشهور دنیا با حمایت رژیم صهیونیستی و راهبری برخی از نظام‌های استکباری اشاره کرد و گفت: عنصر نامشروع رژیم صهیونیستی و امپراتور رسانه‌ای غرب در آستانه انتخابات تلاش می‌کنند تا به هر نحو ممکن سلامت انتخابات ما را دچار خدشه کرده و آرامش و امنیت جامعه را متزلزل کنند.
مدیرکل اطلاعات استان اردبیل مهمترین حربه آنها را القای تقلب در انتخابات همچون انتخابات سال 88 اعلام کرد و افزود: ما از ادبیات و دیالوگ‌های آنها به خوبی قصد و مرامشان را می‌دانیم که هدفی جز ضربه زدن به اصول نظام اسلامی و منافع جامعه اهداف دیگری ندارند.
وی قطب اسلامی و الگوی ارزشمند انقلاب اسلامی ایران را به عنوان قطب برنده و کارآمد در برابر اردوگاه استکبار جهانی توصیف کرد و گفت: دشمنان این نظام تمام گروه‌های ضد انقلاب و ضد مکتب اسلام را بسیج کرده‌اند تا به عناوین مختلف در مسیر پیشرفت این نظام خلا و مانع و سد ایجاد کنند.
وی اضافه کرد: آنها با برگزاری مانورهای مشترک و فشارها و تهدیدهای متعدد در حوزه هسته‌ای سعی می‌کنند انقلاب اسلامی را در حوزه‌های متعدد ناکارآمد جلوه دهند که در این باب مطبوعات و رسانه‌های ما باید با بصیرت این حرکت دشمن را درست و دقیق رصد کنند و اجازه چالش و آسیب را ندهند.
مدیرکل اطلاعات استان اردبیل با یادآوری اینکه دشمنان ما از هم اکنون سناریوی شکست خورده خود را با اقتباس از انتخابات سال 88 در انتخابات مجلس نهم پیگیری می‌کنند گفت: آنها پروژه جن روانی را به شدت و با حدت دنبال می‌کنند تا احساس یاس و ناامیدی را به مردم القا و یک وضعیت بی‌اعتمادی را در جامعه ترویج کنند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رسانه‌ها و مطبوعات ما نباید در مسیر اهداف پلید دشمن حرکت کنند گفت: زیر سئوال بردن منافع حاکمیت نظام اسلامی، دامن زدن به مسائل قومیتی، ناکارآمد جلوه دادن مسئولان،‌ ناامن جلوه دادن فضای عمومی و... از جمله تلاش‌هایی است که استکبار جهانی با تحریک برخی از روزنامه‌ها و رسانه‌ها عملی شدن این آمال خود را دنبال می‌کند.
این مسئول نشریات را به پرهیز از انعکاس نظر سنجی‌های زودهنگام در مورد نتایج انتخابات فراخواند و ابراز داشت: گاه این نظرسنجی‌ها و اعلام زودهنگام پیروزی احتمالی برخی از کاندیداها آنقدر در جامعه القا می‌شود که رخداد خلاف این امر به اسباب نارضایتی، فتنه و آشوب تبدیل شده به طوری که در سال 88 دشمن از این طریق بسیاری از اهداف خود را دنبال می‌کرد.
وی کاندیداهای انتخابات را نیز به بیان دیدگاه‌های واقعی و توانمندی‌های خود در حوزه قانونگذاری و دیگر مسئولیت‌ها فراخواند و گفت: کاندیداها حق ندارند با زیر سئوال بردن عملکرد دیگران به تبلیغ خود بپردازند و اگر مرتکب چنین حرکتی شوند به یقین به نظام و ملت خیانت کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اطلاعات استان اردبیل انعکاس واقعیت‌ها از سوی رسانه‌ها را ضروری توصیف کرد و افزود: رسانه‌های ما گاه در برهه‌های حساس از رویارویی با تبلیغات روانی و رسانه‌ای کشورهای همسایه و خارجی ناتوان بوده و گویی پاسخی برای آنها ندارند در حالیکه در این زمینه باید با تدبیر درست در کنار ایجاد فضای آرام در جامعه به گونه‌ای اقدام کرد تا برخی تحرکات نظام‌های استکباری در نظام‌های همسایه برطرف شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول