اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان پزشکی قانونی:

حقوق پزشکان قانونی 2 برابر می‌شود / افزایش 54 درصدی مرگ و میر

خبرگزاری فارس: معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان پزشکی قانونی از افزایش دو برابری حقوق پزشکان قانونی از اوایل سال آینده خبر داد و گفت: طبق آمار مقایسه‌ای پارسال و امسال، حدود 54 درصد افزایش در مرگ‌های ناشی از استنشاق منو اکسید کربن داشته‌ایم.

حقوق پزشکان قانونی 2 برابر می‌شود / افزایش 54 درصدی مرگ و میر
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد شجاعی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معتقدیم در حال حاضر حقوق پزشکان تلاش‌گر پزشکی قانونی پائین است و باید افزایش یابد.
شجاعی یکی از عوامل مهم کمبود نیرو در پزشک قانونی را پائین بودن حقوق پزشکان عنوان کرد و ابراز داشت: یکی از مشکلات مهم سازمان پزشکی قانونی چارت سازمانی آن است که از سال 72 تاکنون تغییر نیافته و این باید مورد توجه دولت قرار گرفته و برای آن چاره‌اندیشی شود و چارت جدید مصوب و به تصویب برسد.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در پاسخ به سئوال دیگری در مورد آخرین وضعیت مرگ و میرها در کشور بر اثر گاز منو اکسید کربن بیان داشت: طبق آمار مقایسه‌ای پارسال و امسال، حدود 54 درصد افزایش در مرگ‌های ناشی از استنشاق‌ منو اکسید کربن داشته‌ایم.
این مقام مسئول افزود: در سال گذشته، 203 مورد مرگ بر اثر گاز منو اکسید کربن داشتیم که این آمار امسال به 314 مورد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در فارس نیز این آمار رشد داشته به طور‌ی‌ که در سال گذشته 14 مورد فوتی داشته‌ایم اما امسال با رشد بیش از 28 درصد به 18 مورد رسیده است.
شجاعی تصریح کرد: رشد آمار فوتی بر اثر گاز منو اکسید کربن در کشور خود یک هشدار برای مردم در استفاده از وسایل مختلف از جمله بخاری‌هاست که تولید گاز منو اکسید کربن می‌کنند و باید مردم در این زمینه دقت و احتیاط بیشتری داشته‌ باشند.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اضافه کرد: سازمان استاندارد نیز در این زمینه مسئول است و باید نظارت‌ها و تبلیغات خود را برای استانداردسازی تجهیزات گرمایشی که تولید گاز منو اکسید کربن می‌کند بیشتر کند.
وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود به ارائه آماری از وضعیت قتل با سلاح‌های سرد و گرم در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار و برخوردهای مناسب قوه قضائیه در زمینه قتل ناشی از سلاح سرد، آمارها در کشور کاهش چشمگیر داشته و در سلاح گرم افزایش اندکی داشته‌ایم.
معاون قوه قضائیه همچنین به آمار بالای قتل در استان فارس خبر داد و گفت: در زمینه سلاح سرد 38 درصد کاهش قتل در این استان داشته‌ایم.
انتهای‌ پیام/و10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول