اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شورای قضایی یزد؛

حادثه فولاد غدیر بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: شورای قضایی استان یزد امروز به منظور بررسی حادثه وقوع انفجار در کارخانه فولاد غدیر یزد تشکیل جلسه داد.

حادثه فولاد غدیر بررسی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، رئیس کل دادگستری استان یزد صبح امروز در نشست شورای قضایی استان یزد به منظور بررسی حادثه فولاد غدیر بر بررسی سریع به پرونده فاجعه انفجار کارخانه فولاد غدیر تاکید کرد و اظهار داشت: عزم دستگاه قضایی بر این قرار گرفته تا این پرونده با دقت کامل و در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی شود.
غلامحسین حیدری افزود: تنها مرجع رسیدگی‌کننده به پرونده انفجار فولاد غدیر، دستگاه قضایی است به همین دلیل ضرورت دارد مسئولان از اظهارنظرهای شتاب‌زده و غیرکارشناسانه اجتناب کنند و این موضوع را به کارشناسان متخصصی که از سوی دستگاه قضایی انتخاب می‌شوند، واگذار کنند.
وی با اشاره به اینکه حوادث و مشکلات ناشی از کار به طور جدی مورد پیگیری نهادهای متولی قرار نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا ادارات مرتبط با موضوع صنعت و ایمنی شاغلان در این واحدها به صورت مستمر بر کارخانجات استان نظارت داشته باشند.
حیدری بیان کرد: برای جلوگیری از بروز حوادث مشابه در کارخانه‌ها، ضرورت دارد تذکرات لازم به مدیران کارخانجات داده شود تا وسایل ایمنی کار را برای کارگران خویش فراهم کنند. همچنین مدیران کارخانه‌ها و کارگاه‌های مشابه باید تمام کارکنان خود را بیمه حوادث کنند.
حیدری با بیان اینکه بیگانگان قصد سوء استفاده از این موضوع را دارند، تصریح کرد: ضرورت دارد از اظهارنظرهای غیرکارشناسانه در مجامع عمومی و رسانه‌ها خودداری شود.
دادستان عمومی و انقلاب یزد نیز در این نشست ضمن عرض تسلیت به بازماندگان حادثه انفجار کارخانه فولاد غدیر یزد اظهار داشت: این حادثه بسیار ناگوار و تلخ بود و ابعاد زیادی داشت که به طور قطع دستگاه قضایی به طور کامل آن را بررسی می‌کند و نخواهد گذاشت حقی از کسی ضایع شود.
جمال قضاوتی عنوان کرد: برابر مقررات و قانون، با افراد خاطی برخورد می‌شود و این پرونده به صورت ویژه و با دقت کامل در شعبه خاص رسیدگی می‌شود.
وی بر ضرورت استفاده از وسایل ایمنی برای کارگران کارخانه‌ها تاکید کرد و افزود: نهادهای متولی به ویژه اداره کار و امور اجتماعی باید نظارت بیشتری بر روی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها داشته باشند و از تخلفات و کوتاهی‌ها جلوگیری کنند.
قضاوتی با بیان اینکه دستگاه قضایی از تولید و سرمایه‌گذاری در استان حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران باید امنیت جانی کارگران را تامین کنند و در این زمینه دقت ویژه‌ای داشته باشند.
وی تاکید کرد: متاسفانه کارگاه‌های غیراستانداردی در استان یزد وجود دارد که بر روی آنها هیچ‌گونه نظارتی صورت نمی‌گیرد و باید نهادهای متولی، ایمن‌سازی این کارگاه‌ها را با دقت و قاطعیت پیگیری کنند.
قضاوتی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مسئول هستیم باید قاطعانه و طبق مقررات، وظایف قانونی خود را انجام دهیم و در راستای حفظ جان مردم تلاش کنیم.
به گزارش فارس، یکشنبه شب در یکی از کوره‌های کارخانه فولاد غدیر یزد انفجاری رخ داد که به دنبال آن 19 نفر از 23 کارگر این شیفت کشته و زخمی شدند که آمار کشته‌شدگان تاکنون به 13 نفر رسیده است و حال بقیه مصدومان نیز وخیم گزارش شده است.
مصدومان هم‌اکنون در بیمارستان سوانح سوختگی یزد بستری هستند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول