اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی یک سال گذشته صورت گرفت:

‌جابه‌جایی 16 میلیون تن کالا در کرمان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان گفت: طی یک سال گذشته 16 میلیون تن کالا در حوزه درون‌شهری و برون‌شهری استان کرمان جابه‌جا شده است.

‌جابه‌جایی 16 میلیون تن کالا در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسعود جمیلی پیش از ظهر امروز به مناسبت روز ملی حمل و نقل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حمل و نقل کالا بخش مهمی از فعالیت‌های استان کرمان را تشکیل می‌دهد که در این راستا طی یک سال گذشته 16 میلیون تن کالا در حوزه درون‌شهری و برون‌شهری جابه‌جا شده است.
وی با اشاره به فعالیت 250 شرکت و مؤسسه حمل و نقل بار در استان کرمان افزود: این شرکت‌ها در سال گذشته 925 هزار سفر را در حوزه جابه‌جایی کالا انجام داده‌اند.۱۱ هزار راننده، 13 تشکل صنفی کارگری و کارفرمایی و 11 هزار و 400 دستگاه در ناوگان حمل کالای استان کرمان فعالیت دارند.
وی تعداد پایانه‌های بار استان کرمان را چهار مورد عنوان و تصریح کرد: دو پایانه کرمان و جیرفت به صورت دولتی و دو پایانه سیرجان و رفسنجان به صورت خصوصی اداره می‌شوند.عمده حمل و نقل کالا در استان کرمان مربوط به سنگ‌آهن، سیمان و مواد نفتی است.
سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان گفت: 110 شرکت و مؤسسه با حضور 6 هزار راننده در حوزه حمل و نقل مسافری استان کرمان فعالیت دارند.
جمیلی اظهار داشت: 4 هزار و 500 دستگاه ناوگان اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌کرایه جابه‌جایی مسافران استان کرمان را به عهده دارند.
وی با اشاره به اینکه جابه‌جایی مسافران از طریق سواری‌‌کرایه در استان کرمان رتبه دوم کشوری را دارد، بیان داشت: 50 درصد مسافران توسط اتوبوس، 42 درصد توسط سواری‌کرایه و هشت درصد از طریق مینی‌بوس جابه‌جا می‌شوند.
جمیلی با اشاره به اینکه هشت پایانه مسافربری در شهرستان‌های کرمان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته 7.5 میلیون نفر در 790 هزار سفر در استان کرمان به جابه‌جا شده‌اند.
سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان با بیان اینکه یکی از مشکلات و موانع ناشی از حمل و نقل ایمنی است، گفت: در هفت ماهه سال جاری در زمینه تلفات روستایی 35 درصد و راه‌های برون شهری چهار درصد کاهش داشته‌ایم.
جمیلی مجموع درصد کاهش تلفات حمل و نقل استان کرمان را در مقایسه سال جاری نسبت به سال گذشته، 15 درصد عنوان کرد و افزود: ایمن‌سازی مدارس حاشیه‌ای یکی از طرح‌هایی است که در این حوزه انجام شده است.
وی تصریح کرد: سال جاری در 195 مدرسه حاشیه‌ای طرح ایمن‌سازی اجرا شد و 22 هزار دانش‌آموز در این دوره‌ها شرکت کردند. 
جمیلی خاطرنشان کرد: در این طرح ایمن‌سازی فیزیکی، نقاشی دیواری در مدارس و حضور همکاران و اجرای نمایشی مطالب آموزشی برای دانش‌آموزان صورت گرفت.
وی اجرای نمایش‌های آموزشی در مدارس را به ابتکار کرمان و با تأثیرگذاری بالا دانست و ابراز داشت: در این راستا یک هزار و 295 مترمربع نقاشی دیواری و 57 نقطه ایمن‌سازی فیزیکی انجام شده است.یکی از مصوبات دولت برای حضور رانندگان در این شغل، شرکت در دوره‌های آموزشی است که در سال گذشته 21 هزار و 500 راننده در این دوره‌ها شرکت کردند که 32 درصد رشد دارد.
سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان یکی از وظایف این نهاد را نظارت بر حمل و نقل عنوان کرد و گفت: طی برگزاری شش جلسه کمیسیون به تخلف 126 شرکت و مؤسسه رسیدگی و موارد تذکر، توقیف و قطع خدمات اعمال شده است.
جمیلی در زمینه حق کمیسیون دریافتی از سوی شرکت‌های حمل و نقل بار اظهار داشت: اگر شرکت در داخل پایانه مستقر باشد، حداکثر هشت درصد و در غیر این صورت 11 درصد حق کمیسیون دارد.علاوه بر اینکه سه درصد نیز به صورت جداگانه به عنوان حق دولت باید پرداخت شود.
جمیلی تصریح کرد: در صورتی که غیر از این میزان از بارنامه‌ها کسر شود، رانندگان می‌توانند به پایانه مراجعه کرده تا با طرح شکایت به آن رسیدگی شود.
جمیلی بیان داشت: یکی از مشکلات اساسی حمل و نقل در استان کرمان، کمبود مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی است که به دلیل اقلیم خشک، کم‌آبی و فاصله زیاد بین شهرها نیاز بیشتری احساس می‌شود.
وی سرمایه‌گذار اصلی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌شهری را بخش خصوصی بیان داشت و عنوان کرد: برای احداث این مجتمع‌ها نیاز به موافقت 11 تا 14 دستگاه مختلف است که در حال حاضر در استان کرمان شش مجموعه در حال بهره‌برداری است.
جمیلی تصریح کرد: 47 موافقت اصولی نیز صادر شده که در دو سال آینده با حمایت مسئولان، استان کرمان در این زمینه از وضعیت بهتری برخودار می‌شود.
وی با اشاره به بهره‌برداری از چهار مجتمع خدماتی رفاهی بین‌شهری در شش ماه آینده خاطرنشان کرد: یک مجتمع در رفسنجان، یک مجتمع در شهربابک و دو مجتمع در جیرفت به بهره‌برداری می‌رسند.
سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان با اشاره به دستاوردها و اقدامات این مجموعه طی سال گذشته گفت: یکی از مشکلات ما، ناوگان‌های با ظرفیت غیرمجاز و غیراستاندارد بود که با استفاده از اعتبارات ملی دو دستگاه باسکول توزین در حال حرکت تهیه شده است.
جمیلی اظهار داشت: هر دستگاه 500 میلیون تومان هزینه در بر داشته که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.
وی بیان داشت: طی یک سال گذشته 24 محور در استان کرمان به ترددشمار آنلاین متصل شده‌اند که میزان ترددها و سرعت حمل و نقل را نشان و در اختیار مرکز مدیریت راه‌ها قرار می‌دهند.در حال حاضر 10 تصویر از نقاط مختلف استان قابل بررسی است که به 22 دستگاه افزایش می‌یابد.
وی عنوان کرد: تجهیز محور رفت هفت باغ به دوربین کنترل سرعت متوسط از اعتبارات استانی، تأمین اعتبار پاسگاه پلیس‌راه کهنوج، راه‌اندازی پارک ترافیک بافت، تهیه فیلم 20 دقیقه‌ای فرهنگ‌سازی حمل و نقل از دیگر فعالیت‌های این مجموعه طی یک سال گذشته است.متوسط عمر ناوگان حمل و نقل باری در استان کرمان 14 سال و ناوگان مسافری 10 سال است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین مقصد مسافری استان کرمان به ترتیب هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، تهران و اصفهان و در حوزه بار هرمزگان، سیستان و بلوچستان، تهران و اصفهان است.
 26 آذر ماه با عنوان روز ملی حمل و نقل نامگذاری شده است.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول