اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه:

سوت قطار گیلان در دولت دهم به صدا درمی‌آید

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سوت قطار تا پایان دولت دهم در گیلان به صدا درمی‌آید.

سوت قطار گیلان در دولت دهم به صدا درمی‌آید
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد صادقی ظهر امروز در حاشیه افتتاح دو پروژه‌ استان به خبرنگار فارس درباره مهم‌ترین پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها، راه‌آهن قزوین‌-رشت و 11 کیلومتر باقی‌مانده آزاد راه قزوین‌-رشت و راه تالش به آستارا است.
وی از احداث بالغ بر 8 هزار کیلومتر راه‌آهن، دو هزار و 500 کیلومتر آزاد راه و 5 هزار کیلومتر بزرگراه و 10 هزار کیلومتر راه اصلی در کشور خبر داد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، اعتبار این پروژه‌ها را حدود 18 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: سال آینده قرار شده 15 درصد اعتبارات این شرکت افزایش پیدا کند و تلاش می‌شود در گیلان نیز پروژه راه‌آهن قزوین-رشت را در دولت دهم به بهره‌برداری برسانیم.
وی میزان پیشرفت پروژه‌های مذکور را متنوع خواند و تصریح کرد: به طور میانگین پروژه‌های مذکور بین 60 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
صادقی با بیان اینکه 64.5 درصد اعتبارات پروژه‌ها مصوب شده است، خاطرنشان کرد: پروژه‌های جدید در قالب راه‌آهن و آزاد راه تعریف شده است ولی به دلیل محدودیت بودجه سراغ پروژه‌های جدید نمی‌رویم و ترجیح می‌دهیم پروژه‌های نیمه تمام را به بهره‌برداری برسانیم.
وی درباره وضعیت پیشرفت راه‌آهن گیلان یادآور شد: راه‌آهن گیلان حدود 60 درصد در بحث زیرسازی پیشرفت دارد و ریل‌گذاری آن نیز پس از زیرسازی انجام می‌شود.
به گفته معاون وزیر راه، برای ریل‌گذاری راه آهن گیلان باید 100 کیلومتر زیرسازی انجام شود.
وی با اشاره به وضعیت 11 کیلومتر باقی‌مانده آزاد راه قزوین‌-رشت اظهار داشت: برای احداث 11 کیلومتر 6 واریانت (جانمایی) داشتیم و واریانتی که توجیه اقتصادی دارد از محل تاسیسات وزارت نیرو رد می‌شود و در حال حاضر استعلام کردیم و تا آخر هفته به ما پاسخ می‌دهند و اگر موافقت کنند همان واریانت را انجام می‌دهیم در غیر این صورت باید مکان دیگری برای 11 کیلومتر پیدا کنیم.
صادقی، وضعیت اعتبارات راه‌آهن گیلان را خوب دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه امسال اعتبارات خوبی دارد و بیش از یک‌هزار میلیارد ریال اعتبارات ردیف دولتی و حدود 5 هزار میلیارد ریال از محل اوراق مشارکت برای راه‌‌آهن گیلان پیش‌بینی شده و برای سال آینده نیز اعتبارات بسیار مناسبی دارد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول