اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهریور ۹۲؛

سوت قطار در اردبیل به صدا درمی‌آید

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا هشت روز آینده راه اصلی اردبیل- سرچم با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: دولت تصمیم گرفته تا پایان مسئولیت خود در شهریور سال 92 راه آهن اردبیل را نهایی کند و مردم استان سوت قطار را در سال 92 در اردبیل خواهند شنید.

سوت قطار در اردبیل به صدا درمی‌آید
علی نیکزاد دقایقی پیش در حاشیه بازدید از عملیات پایانی راه اردبیل - سرچم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در سفر چهارم هیئت دولت به این استان مقرر شد راه اصلی اردبیل– سرچم که 180 کیلومتر است را ظرف دو ماه افتتاح کنیم که این قول رئیس جمهور تا هشت روز دیگر در استان اردبیل جامع عمل می‌پوشد.
وی یادآور شد: افتتاح این راه، اردبیل را به آزاد راه قزوین، زنجان و تهران متصل می‌کند که با پیگیری جدی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار اردبیل این راه سرانجام پس از 16 سال کار افتتاح خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: در آخرین بازدید تونل‌ها به صورت کیفی اجرایی شده و علاوه بر آن نصب تابلوها، چراغ‌های راهنمایی، خط کشی‌ها و... نیز به دقت انجام گرفته و این راه قطعاً تا 21 آذر ماه با حضور رئیس جمهور و مسئولان کشوری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
نیکزاد بیان داشت: از سال 1384 و در زمان استانداری احمدی‌نژاد در اردبیل عملیات اجرایی راه اردبیل– سرچم آغاز شده بود که سرانجام پس از 16 سال در آذر ماه سال جاری افتتاح می‌شود.
وی ادامه داد: افتتاح راه اردبیل– سرچم سبب می‌شود تا سرعت اتصال به آزاد راه‌های کشور از طریق اردبیل فراهم شود.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دستور عدم حذف ردیف اعتباری این پروژه نیز صادر شده که از اعتبارات پیش‌بینی شده در صدد هستیم چهار خطه کردن راه اردبیل – سرچم را آغاز کنیم.
این مسئول بیان داشت: اردبیل با این راه از سمت حیران به گیلان و از سوی دیگر از اتوبان زنجان به مرکز کشور متصل می‌شود و انتظار مردم بعد از چندین سال برای افتتاح این پروژه عظیم برآورده می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود بحث احداث راه‌آهن در اردبیل را متذکر شد و گفت: راه آهن اردبیل ـ  میانه ـ پارس‌آباد در دستور کار است و با پیگیری روزانه از طریق منابع دولتی فاینانس و هر سرمایه‌‌گذار دیگر مصمم هستیم پروژه راه آهن اردبیل را اجرایی کنیم.
نیکزاد خاطرنشان کرد: دولت تصمیم گرفته تا پایان مسئولیت خود در شهریور سال 92 راه آهن اردبیل را نهایی کرده و مردم استان سوت قطار را در سال 92 در اردبیل خواهند شنید.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول