اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

کاندیداهای مجلس نهم از تخریب دولت پرهیز کنند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: کاندیداهای مجلس نهم در ایام تبلیغات از تخریب و زیر سئوال بردن اقدامات و فعالیت‌های دولت دهم اجتناب کنند.

کاندیداهای مجلس نهم از تخریب دولت پرهیز کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید‌ حسین صابری صبح امروز در جلسه هم اندیشی مدیران مسئول نشریات و خبرگزاری‌ها و جمعی از دست‌اندرکاران انتخابات در اردبیل اظهار داشت: نظام اسلامی ما با گذشت 33 سال از عمر با برکت خود هر روز مقتدر‌تر، با عظمت‌تر و کارآمد‌تر به حرکت رو به جلوی خود ادامه می‌دهد و هر سال نیز بر اوراق زرین تاریخ افتخارات این سرزمین در سایه حاکمیت احکام اسلامی و اصول مردم ‌سالاری دینی افزوده می‌شود.
وی حضور همه جانبه مردم را در صحنه‌های مختلف شاخص‌ترین مبنای حرکتی نظام اسلامی دانست و گفت: بارزترین مصداق این حضور مشارکت عموم مردم در صحنه انتخابات ریاست جمهوری، مجلس، شوراها و خبرگان رهبری است به طوری که در 33 سال از عمر این نظام به طور میانگین یک انتخابات در هر سال برگزار شده که همه آنها با شکوه و منظم به سرانجام خوبی رسیده است.
استاندار اردبیل انتخابات پیش رو را نیز یک عرصه نمایش اقتدار عمومی اعلام کرد و افزود: حضور آگاهانه مردم صحنه افتخار دیگری را برای نظام رقم می‌زند به گونه‌ای که مردم با انتخاب اصلح‌ترین گزینه‌ها مدرس‌های دیگری را راهی مجلس می‌کنند تا ندای عزت و عظمت مردم ایران و جامعه اسلامی را به گوش ملل دیگر برساند.
این مسئول  پایبندی به قانون اساسی و تبلیغ کارآمدی نظام را دو شاخصه ایام تبلیغات نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد و افزود: ‌برگزاری یک انتخابات سالم در گرو مبنا قرار دادن احکام اسلامی، حضور پررنگ مردم در صحنه و برگزاری سالم و خوب انتخابات است.
رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل به دو بال اجرایی و نظارت به عنوان اصلی‌ترین مبنای برگزاری با شکوه انتخابات سالم، پرشور و آگاهانه اشاره کرد و ابراز داشت: ما در برگزاری عظیم انتخابات به مجریان عادل و مطلع و ناظران قدرتمند و با بصیرت نیاز داریم تا از نخستین روزهای ثبت‌نام تا پایان رای‌گیری کوچکترین تحرکات داخلی و خارجی را رصد کنند.
صابری به در پیش بودن زمان ثبت نام کاندیداها از چهارم تا 11 دی ماه اشاره کرد و افزود: کاندیداها تا زمان قانونی تبلیغات خود اجازه تبلیغ فردی و جمعی را ندارند و هرگونه مصاحبه، گفت‌وگو، چاپ عکس رنگی، بنر زدن،‌ بیلان کاری دادن، و زیر سؤال بردن عملکرد دیگران و تخریب دیگر کاندیداها غیر قانونی است و محمل قانونی ندارد.
وی هر حرکت تبلیغی را قبل از چهارم اسفند ماه مصداق روشنی از پایبند نبودن قانون‌گذاران آینده کشور به نظام قانونی اعلام کرد و بیان داشت: برخی کاندیداها نه تنها مرتکب تخلف تبلیغات زودهنگام می‌شوند بلکه در برخی از مکان‌ها شاهد تخریب و به زیر سؤال بردن اقدامات دولت هستیم که پسندیده و شایسته نیست.
این مسئول وظیفه مطبوعات را تا زمان آغاز قانونی تبلیغات اطلاع‌رسانی شفاف و آگاهانه به مردم برای حضور حداکثری توصیف کرد.
استاندار اردبیل ادامه داد: اگر مطلبی در نشریه درج شود که خلاف واقع و نشان روشنی از بی‌تقوایی باشد که به کیان نظام و مصالح کشور ضربه و خدشه‌ای وارد می‌شود ما اجازه انتشار و انعکاس چنین مطالبی را نخواهیم داد و از مسئولان و مدیران جراید و نشریات نیز انتظار داریم به اصول اخلاقی و تعهد حرفه‌ای خود پایبند باشند.
این مسئول زمان‌بندی دقیق انتخابات و ممانعت از هرگونه پیش‌دستی در عرصه تبلیغات را یادآور شد و گفت: ما اجازه نداریم با زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات مصالح نظام و جامعه خود را فدای کاندیدایی خاص یا گروه و فردی ویژه کنیم.
صابری در ادامه سخنان خود مطبوعات را به فضاسازی مناسب و ایجاد نشاط و امید و آگاهی در بین مردم برای حضور و انتخاب اصلح‌ترین کاندیداها فراخواند و ابراز داشت:‌ تمام دستگاه‌های اطلاعاتی، قضایی و اجرایی و نظارتی مصمم هستند با دست‌های پلیدی که قصد خدشه وارد کردن به انتخابات را دارند به شدت برخورد کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه جمعی از سرپرستان و دبیران نشریات محلی و خبرگزاری‌ها نیز به بیان دیدگاه‌های خود در مورد نحوه تعامل نشریات با دست‌اندرکاران انتخابات، مشخص شدن آیین‌نامه‌ها و ساز و کارهای قانونمند در ایام تبلیغات کاندیداها، اقدام پیشگیرانه از حرکت برخی از کاندیداها در زیر سؤال بردن خدمات دولت و همچنین جلوگیری از فعالیت برخی از نشریات محدود و منحصر به ایام انتخابات در سطح استان پرداختند.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول