اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی خبر داد:

برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت بسیج سازندگی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی خواستار برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت بسیج سازندگی شد.

برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت بسیج سازندگی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمود صلاحی در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت سازندگی استان اظهار داشت: موضوع اشتغال یکی از موضوعات بسیار مهم و ضروری در کشور به شمار می‌رود که با توجه به ظرفیت‌های عظیم در استان باید در راستای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال توسط بسیج سازندگی بهره برد.
استاندار خراسان رضوی افزود: وجود کالاهای استراتژیک مانند پسته و زعفران، تولید بیش از ۱۰ میلیون تن محصولات کشاورزی، وجود معادن بسیار غنی و سرشار، فعال کردن بیش از شش هزار واحد معدنی و صنعتی در استان از جمله مزایای منحصر به فرد خراسان رضوی است که باید از آن استفاده کرد.
وی اظهار داشت: اجرای پروژه اصلاح سیستم آبیاری کشاورزی، گازرسانی و آب‌رسانی به مناطق محروم و روستایی از جمله مواردی است که علاوه بر توسعه و عمران، اشتغال را نیز به دنبال دارد.
استاندار خراسان رضوی از اعلام آمادگی واگذاری پروژه‌هایی که بسیج سازندگی در استان تمایل به مشارکت در آنها را دارد خبر داد و افزود: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند نسبت به همکاری با بسیج سازندگی در واگذاری پروژه‌های عمرانی همکاری کنند.
صلاحی به دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد از ظرفیت بسیج سازندگی در ایجاد اشتغال استفاده کنند و به آنان یک ماه فرصت داد تا نسبت به تبادل موافقت‌نامه بین بسیج سازندگی و دستگاه‌های تحت مدیریت خود اقدام کنند.
وی با اشاره به نزدیکی زمان برگزاری اردوهای جهادی و محلات دانشجویی به معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی ماموریت داد تا نسبت به در اختیار قرار دادن عرصه فعالیت به دانشجویان در مناطق محروم و محلات با دستگاه‌های اجرایی هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.
استاندار خراسان رضوی همچنین از معاون امور عمرانی خواست تا شناسنامه‌ای از مناطق محروم تهیه و نیازهای آنان احصا شود تا بتوان آن را در اختیار گروه‌های جهادی قرار داد و فعالیت‌ها بر اساس این نیاز صورت پذیرد.
محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این جلسه اظهار داشت: بسیج سازندگی از ابتدای آغاز فعالیت خود کارنامه درخشانی در خدمت‌رسانی به آحاد جامعه به ویژه مناطق کم برخوردار و محروم داشته و به توفیقات خوبی دست یافته است.
وی افزود: فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از واردات بی‌رویه، نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کالاهای تولید داخل، آگاهی‌بخشی به تجار و صاحبان کالا در مورد نحوه حفظ بازارهای جهانی و روش‌های ورود به بازارهای جدید در دنیا از جمله مواردی است که در ایجاد اشتغال و توسعه پایدار بسیار ضروری است و می‌توان از ظرفیت بسیج اصناف در این زمینه استفاده کرد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول