اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خبر داد:

پرداخت هزینه‌های تردد شهری با کارت الکترونیک شهروند

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با تهیه کارت الکترونیک، شهروندان قمی می‌توانند هزینه‌های تاکسی، اتوبوس و دیگر موارد را با سهولت بیشتری پرداخت کنند.

پرداخت هزینه‌های تردد شهری با کارت الکترونیک شهروند
مسیح‌الله معصومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اهمیت رضایتمندی شهروندان اظهار کرد: باید تمام نهادهای مسئول تلاش‌های لازم را در زمینه ایجاد رضایت شهروندان از امکانات و فضای شهری به کار ببندند.
وی افزود: اگر هر فردی در راستای رفع مشکلات مردم گام بردارد، به طور یقین شهر به سمت مطلوب می‌رود و پیشرفت‌های بسیاری حاصل می‌شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از ایجاد الکترونیک کارت شهروند خبر داد و بیان کرد: کارتی الکترونیکی تهیه شده که شهروندان بتوانند هزینه‌های تاکسی، اتوبوس و دیگر موارد را با سهولت بیشتری پرداخت کنند.
معصومی به ویژگی‌های کارت‌های الکترونیکی اشاره‌ و خاطرنشان کرد: این کارت‌ها قابلیت شارژ ریالی دارند و شهروندان می‌توانند با پرداختن مبالغ مختلف این کارت را دریافت کرده و به میزان نیاز آن را از طریق باجه‌های در نظر گرفته شده شارژ کنند.
وی با اشاره به عملکرد الکترونیک کارت هوشمند ابراز کرد: از این کارت‌ها می‌توان برای پرداخت هزینه اتوبوس، تاکسی، پارکومترها، مترو و منوریل استفاده کرد و کارت‌خوان‌هایی در اتوبوس‌ها قرار می‌گیرد که به صورت هوشمند هزینه مورد نظر را از مبلغ کارت کم می‌کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: ایجاد الکترونیک کارت شهروند برای رفاه حال شهروندان صورت گرفته و هوشمند‌سازی سیستم و توسعه خدمات عمومی از دیگر اهداف است.
معصومی با بیان اینکه خط پردیسان به عنوان نخستین خط از این امکانات بهره‌مند می‌شود، تصریح کرد: خط پردیسان همزمان با 26 آذر ماه، روز حمل و نقل دارای الکترونیک کارت شهروند می‌شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از تجهیز تمام خط‌ها به این سیستم هوشمند خبر داد و عنوان کرد: تا پایان سال 90 تمام خط‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند و شهروندان می‌توانند با سهولت بیشتری بدون ارائه پول نقد از امکانات حمل و نقل بهره ببرند.
معصومی با اشاره به اینکه ممکن است این طرح به صورت ملی نیز اجرا شود، اظهار کرد: رایزنی‌هایی با کلانشهرها انجام شده است تا ضمن ارائه خدمات شهری در قم، شهروندان بتوانند با استفاده از این کارت در شهرهای دیگر هم از خدمات شهری استفاده کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول