اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بروجن:

12 میلیارد ریال کالای قاچاق در بروجن کشف شد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بروجن از کشف و ضبط 12 میلیارد ریال کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.

12 میلیارد ریال کالای قاچاق در بروجن کشف شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فتاح کرمی شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا وا رز این شهرستان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 72 پرونده در راستای قاچاق کالا در این شهرستان به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی افزود: در همین ارتباط  محکومین 63 پرونده محکوم به پرداخت ج ریمه نقدی شدند.
کرمی با اشاره به کالاهای ضبط شده در این شهرستان، گفت: پتو، پوشاک، لوازم آرایشی بهداشتی، برنج و روغن، ابزارآلات و پوشاک و مواد دارویی از جمله کالاهای قاچاق کشف شده در این شهرستان است.
فرماندار شهرستان بروجن جلوگیری از اثرات سوء ناشی از قاچاق کالا و بحران تورم بازار را از مهم‌ترین اهداف تشکیل این نشست برشمرد و خاطرنشان کرد: امسال همچنین 700 پرونده در راستای تخلفات اقتصادی اصناف در زمینه‌های بهداشتی، گران فروشی، بازرسی‌های انجام شده از اصناف به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بروجن ارسال شده است.
وی با تأکید بر ضرورت ناامن کردن فضا برای قاچاقچیان گفت: مبارزه با قاچاق باید به گونه‌ای باشد که قاچاقچیان به شدت احساس ناامنی کنند.
کرمی در ادامه با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی، کنترل و نظارت دستگاه‌های مسئول در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: باید مبارزه‌ای قاطع و همه جانبه با قاچاق فرآورده‌های نفتی و یارانه‌دار صورت پذیرد.
فرماندار شهرستان بروجن خاطرنشان کرد: باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی جرایم قاچاق کالا و ارز را در جامعه مهار کرد زیرا به تناسب افزایش آگاهی‌های جامعه برخورد قانونی و ایجاد موانع کنترلی کاهش می‎یابد.
وی تأکید کرد: برای توسعه برنامه‌ریزی‌ها در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید گام‌های بلندی برداریم تا بتوانیم به اهداف اصلی خود دست پیدا کنیم.
کرمی با اشاره به راهکارهای مقابله با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: جلوگیری از رواج فرهنگ مصرف کالاهای تجملاتی خارجی و فرهنگ‌سازی برای مصرف کالای ایرانی و انجام این اقدامات به صورت مستمر از جمله اقداماتی است که برای مبارزه با رواج قاچاق باید انجام گیرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول