اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار قائمشهر؛

رونق اقتصادی با کنترل قاچاق کالا میسر می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار قائمشهر گفت: رونق اقتصادی و ثبات امنیتی کشور با کنترل مرزها و جلوگیری از قاچاق کالا فراهم می‌شود.

رونق اقتصادی با کنترل قاچاق کالا میسر می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر،علی علی‌نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قائمشهر با بیان اینکه قاچاق تنها یک تهدید اجتماعی و اقتصادی نیست بلکه یک تهدید امنیتی نیز محسوب می‌شود، اظهار داشت: دستگاه‌های اداری شهرستان باید با حساسیت ویژه‌ای به این تهدید نگاه کنند.
وی ابراز داشت: از زمانی که کشور برای رسیدن به شکوفایی اقتصادی و ثبات اجتماعی و امنیتی، مبارزه با قاچاق کالا را در دستور کار خود قرار داد، پیچیدگی امر مبارزه و مقابله با آن برای سیاست‌گذاران سخت‌تر شد.
علی‌نژاد لازمه سازندگی و رونق اقتصادی کشور را در کنترل مرزها و مبادی ورودی کالاها به کشور دانست و خاطرنشان کرد: استان مازندران مصرف کننده کالای قاچاق است، ورود کالای قاچاق در استان نداریم.
وی تصریح کرد: برنامه‌ها و ماموریت‌های خاصی در برخورد و جلوگیری از اخفای کالای قاچاق در دستور کار مسئولان استان قرار دارد.
وی با اشاره به سیاست‌های تشویقی و حمایتی کشور ترکیه برای اشتغال‌زایی تصریح کرد: در این کشور برای اشخاصی که برای 25 نفر اشتغال ایجاد کنند، 2 هزار متر سالن رایگان، معافیت از مالیات و برخورداری از تسهیلات در نظر گرفته می‌شود.
معاون فرماندار قائمشهر گفت: برای افزایش انگیزه تولیدکنندگان داخلی در کشور ترکیه، با ورود هرگونه کالای قاچاق به شدت مقابله و جرائم سنگینی وضع می‌شود.   
وی تاکید کرد: ایران هم باید در حوزه تولید و اشتغال‌زایی در راستای تقویت تولیدات داخلی و کاهش بیکاری و بزه‌های اجتماعی با مبارزه با قاچاق کالا با شدت بیشتری ورود پیدا کند.
علی‌نژاد افزود: امروز در حوزه گمرک، نرم‌افزاری که قادر به تشخیص کد رهگیری کالا و شناسایی دستگاه صادر کننده است نصب شده و بارکدهای گذشته که شناسنامه کالا محسوب می‌شدند کنار نهاده شده است که این نرم‌افزار می‌تواند به صورت آنلاین اطلاعات لازم را در اختیار سازمان‌های فرا نظارتی قرار دهد.
وی با اشاره به تشویق لنج‌داران برای فعالیت اقتصادی و کسب درآمد اذعان داشت: لنج‌داران حوزه خلیج فارس اجازه ورود کالا تا سقف 1.5میلیون تومان را دارند ولی این اشخاص راه تخلفات بیشتر را می‌دانند و با ورود کالاهایی با ارزش بالاتر، کالاهای قاچاق بیشتری را وارد کشور می‌کنند.
علی‌نژاد افزود: سیاست دولت بر آن است که با ساز و کار بهتر و برنامه منسجم‌تر ورود کالاهای غیر مجاز را به صفر برساند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول