اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی:

نظام سرمایه‌داری با مبنای فکری خود چیزی برای زن نگذاشت

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی در پیام خود به گردهمایی بانوان وزارت راه و شهرسازی و مدیران استانی گفت: نظام سرمایه‌داری با مبنای فکری خود چیزی برای زن نگذاشت.

نظام سرمایه‌داری با مبنای فکری خود چیزی برای زن نگذاشت
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی نیکزاد در پیام خود به سومین گردهمایی بانوان وزارت راه و شهرسازی که ظهر امروز در سالن همایش‌های فرودگاه بین‌المللی مشهد توسط احسانی ‌مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زنان قرائت شد اظهار داشت: نظام سرمایه‌داری با مبنای فکری خود چیزی برای زن نگذاشت و جایگاه زن را آنقدر تنزل داد که تنها نقشی که برای زن متصور بود نقش تبلغاتی بود.

روح لطیف و متعالی زن محصور فرهنگ مصرف‌گرایی غرب
وزیر راه و شهرسازی در ادامه پیام خود به این گردهمایی افزود: نظام سرمایه‌داری آنقدر جایگاه زن را تنزل داد که تنها نقشی که برای زن از دیدگاه این نظام متصور است، نقش تبلیغاتی است که با این کار روح لطیف و متعالی زن را محصور فرهنگ مصرف‌گرایی خود کرد.
نیکزاد گفت: این در حالی است که همه ارزش‌هایی که در تاریخ و زندگی انسان وجود دارد بر مبنای محبت، عشق و تعالی روح استوار است که در راه و مسیر انگیزه‌های مجاهدت خدا، حرکت می‌کند و در سخت‌ترین شرایط در برابر عالم می‌ایستد عشق به انسان و ارزش‌های الهی است که از ذات الهی سرچشمه گرفته و به واسطه مادر در فرزند به ودیعه گذاشته می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: صحبت از جایگاه زن و منزلت زن صحبت در ارتباط با همه زیبایی‌ها و ارزش‌های هستی است.
وی در ادامه پیام خود به آموزه‌های دینی و اخلاقی و فقهی اشاره کرد و گفت:‌ در آموزه‌های اخلاقی، ‌دینی و فقهی ما در مورد نقش زنان در حفظ بنیان خانواده، مسائل اقتصادی،‌ اقتصاد خانوار و مسائلی از این دست نقطه نظرات و رهنمودهای ارزنده بی‌شماری بیان شده که با استناد به آنان می‌توان جایگاه واقعی زن و نقش او را در حفظ حیات جامعه ترسیم کرد.
نیک‌زاد در ادامه پیام خود، به سخنان حضرت علی (ع) در ارتباط با خصلت‌ها و ویژگی‌های زن در نهج‌البلاغه اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه سه خصلت متانت،‌ احتیاط و حساب‌گری را از ویژگی‌های مهم زن مسلمان بر‌می‌شمارد و مدیریت تعادل اقتصادی خانواده را بر‌عهده زنان می‌داند.
وی با اشاره به سال جهاد اقتصادی و اینکه جامعه زنان کشور در این راه بار سنگینی بر دوش دارند،‌ افزود: زنان از سویی فعالیت در مشاغل اجتماعی و نقش فعال در عرصه‌های اجتماع و از سوی دیگر مدیریت خانه و تربیت فرزندان بر عهده دارند که ایفای موثر این دو نقش مستلزم تلاش مضاعف در عرصه اقتصادی،‌ فرهنگی و اجتماعی است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌ بانوان کشورمان در گذشته به خوبی از عهده این امر بر آمده‌اند و در این سال نیز جهاد دیگری خواهند داشت.
نیک‌زاد گفت:‌ حقیقت این است که امروز زن ایرانی نه تنها سبب افتخار ملت ایران است بلکه سبب افتخار همه انسان‌های آزاده به‌ویژه زنان جهان نیز است همان گونه که در تمام زمینه‌های حمل و نقل،‌ مسکن و شهرسازی زنان نقش موثری در امور مهندسی و تصمیم‌سازی دارند با تلاشی جهاد گونه‌ای می‌توانند سبب رشد و پویایی بیشتر این حوزه شوند.
وزیر را ه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در مقطع حساس کنونی که جهان چشم به تدبیر و تدبر بزرگ مردان و زنان کشور اسلامی دارد باید از تمام فرصت‌ها،‌ ظرفیت‌ها برای رشد و شکوفایی جامعه و رسیدن به جامعه‌ای آباد و سعادتمند استفاده کرد.
وی در بخش دیگری از پیام خود خطاب به گردهمایی زنان وزارت راه و شهرسازی به نقش زنان در دوران جنگ اشاره کرد و افزود: زنان جامعه اسلامی با پایداری،‌ استواری،‌ فداکاری،‌ پشتکار و آگاهی اسلامی ضمن محکوم کردن فرهنگ منحط غرب با اشتیاق و اراده در جایگاه واقعی خود به کار و فعالیت سازنده پرداختند.
نیک‌زاد در ادامه اظهار داشت: زنان وظیفه خود را در توسعه فرهنگی،‌ اجتماعی،‌ سیاسی و اقتصادی با در نظر گرفتن تمام اصول و ضوابط ارزشی و اسلامی ایفا کرده اند و تلاش کردند نقش ارزنده‌ای که شایسته زن ایرانی و مسلمان است برای مداومت انقلاب و تعالی جامعه ارائه دهند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول