اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ارشاد کرمان:

رصد ضعف‌های فرهنگی از اولویت‌های کانون مساجد است

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: یکی از اولویت‌های کانون‌های مساجد، رصد نقاط ضعف و ارائه برنامه‌های متناسب برای ساماندهی نقاط ضعف فرهنگی است.

رصد ضعف‌های فرهنگی از اولویت‌های کانون مساجد است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، احمد سعیدی در دیدار اعضای هیئت نظارت و ارزشیابی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور اظهار داشت: یکی از اولویت‌های کانون‌های مساجد، رصد نقاط ضعف و ارائه برنامه‌های متناسب برای ساماندهی نقاط ضعف فرهنگی است.
وی بیان کرد: این امر نیازمند حضور هنرمندانی متعهد و خلق آثاری فاخر مبتنی بر نگرش‌ها و ارزش‌های معرفتی و اسلامی است، بنابراین باید درصدد تربیت هنرمندانی باشیم که افکار و اندیشه‌های آنان مبتنی بر فرهنگ دینی و ارزشی باشد.
سعیدی افزود: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و بر این اساس شکل گرفت و بالنده شد، تفکر و اندیشه جوانان در مسجد شکل گرفت و موجب خلق حماسه‌ای ماندگار شد، بنابراین اکنون نیز مساجد در تبیین نقش محوری اندیشه‌های دینی و پرورش هنرمندانی که این اندیشه را به جهانیان معرفی کنند نقش محوری بر عهده دارد.
وی با اشاره به مشکلات استان کرمان تصریح کرد: در سال‌های قبل گزارش‌های نامناسب از وضعیت استان سبب شده بود که کرمان به عنوان استانی برخوردار شناخته شود‌، اما در دولت نهم و با حضور شخص رئیس جمهور و اعضای کابینه در قالب سفرهای استانی‌، ضعف‌ها و محرومیت‌ها آشکار و همین امر منجر به تشکیل ستاد راهبردی محرومیت‌زدایی در استان کرمان شد.
دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به کمبود طلبه و روحانی، تراکم جمعیت عشایری و لزوم برنامه‌های فرهنگی مناسب برای آنان و پایین بودن پایه‌های اعتبارات استان گفت: باید در این زمینه تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود.
وی همچنین تقویت بنیان‌های فرهنگی و دینی و تقویت حوزه‌های علمیه را از ضرورت‌های مهم مناطق شرق استان کرمان خواند و خواستار توجه ویژه ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور به شهرستان‌های بم، فهرج، ریگان به شکل خاص شد.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گسترش مبانی فکری و عقیدتی اسلامی را از طریق هنر و به ویژه سینما نکته‌ای مهم و اثر‌گذار ذکر کرد و گفت: در این زمینه شاهد وجود نقاط ضعفی هستیم، بنابراین باید در حوزه تولیدات سینمایی و نمایشی به دنبال اعتلای اخلاق و باورها و توسعه و تعالی فرهنگ و تعمیق باورها باشیم، نتایج خوبی در این بخش حاصل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: چرا سینمای جهان باید در اختیار هالیوود باشد، حال آنکه با رجوع به منابع عظیمی مانند قصص قرآنی، اندیشه‌های بلند مندرج در نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و تربیت هنرمندانی که بینش و منش آنان مبتنی بر سیره ائمه اطهار (ع) باشد، می‌توان در این عرصه پیام‌های بسیاری به سراسر جهان ارسال کرد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول