اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداری مالی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد:

تحقق 70 درصدی راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری کشور

خبرگزاری فارس: معاون اداری مالی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از تحقق 70 درصدی راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری در سال جاری خبر داد.

تحقق 70 درصدی راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عبدالحسین آل‌محمد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با وجود اینکه 18 سال از زمان فعالیت آن می‌گذرد، اما با نگاهی به عملکرد این کانون مجموعه‌ای تازه تاسیس محسوب می‌شود.
وی افزود: در مدت فعالیت این ستاد، اقدامات و عملکرد مطلوبی در کشور مشاهده شده است که برای نخستین بار مجلس شورای اسلامی تاکید دارد، 25 درصد مساجد کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه دارای کانون فرهنگی و هنری ‌شوند.
معاون اداری مالی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تصریح کرد: با توجه به عنایت دولت در راستای توسعه فرهنگی روستاهای کشور 4 هزار کانون فرهنگی و هنری در روستاها راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه حدود 10 هزار کانون فرهنگی و هنری تا ابتدای سال جاری در کشور راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در سال جاری 3 هزار کانون راه‌اندازی شده است، که می‌توان گفت 70 درصد هدف محقق شده است.
آل‌محمد یادآور شد: در حال حاضر 12 هزار کانون فرهنگی و هنری در جوار مساجد کشور راه‌اندازی شده و فعالیت‌های مختلفی از طریق این کانون‌ها پیگیری می‌شود.
وی با اشاره به رویکرد ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری در راستای راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری تخصصی در کشور خاطرنشان کرد: 439 کانون تخصصی در 16 عنوان برنامه در کشور فعالیت می‌کنند، که در سال جاری نیز 252 کانون به این مجموعه اضافه می‌شود.
معاون اداری مالی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد  تصریح کرد: با توسعه کانون‌های فرهنگی و با توجه به ظرفیت‌های این کانون‌ها برون سپاری برخی از وظایف و امور تصدی‌گری در برنامه‌های این ستاد در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه حدود 500 خانه نور در سطح کشور فعالیت می‌کنند، افزود: تاسیس کانون‌های مصلی در جوار مصلی‌ها در دستور کار ستاد عالی کانون‌های فرهنگی قرار گرفته که 100 کانون نیز در این زمینه تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.
آل‌محمد با اشاره به رویکرد توجه به توسعه روستاهای کشور متذکر شد: 60 درصد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال جاری در روستاها و 40 درصد در شهرها راه‌اندازی می‌شوند.
وی از وجود 4 هزار کتابخانه مخزن‌دار در کشور خبر داد و افزود: 5 هزار کتابخانه باز نیز در شبستان‌های مساجد استان راه‌اندازی و در اختیار نمازگزاران قرار گرفته است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول