اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی خبرداد:

بررسی 20867 پرونده متقاضیان مشاغل سخت و زیان‌آور در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از بررسی 2 هزار و 867 پرونده متقاضیان مشاغل سخت و زیان‌آور در 556 جلسه در استان خبر داد.

بررسی 20867 پرونده متقاضیان مشاغل سخت و زیان‌آور در آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی، حیدرعلی همایی‌راد گفت: در اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور (موضوع تبصره دو الحاقی ماده 76 قانون تامین اجتماعی) کارگران بیمه شده‌ای که در کارهای سخت و زیان‌آور مشغول کار هستند و شرایط آنها براساس عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی، بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد بوده و در اثر اشتغال بیمه شده تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی در کارگر ایجاد شود می‌توانند تقاضای خود را به دبیرخانه کمیته بدوی بررسی و تطبیق مشاغل سخت و زیان‌آور استان که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستقر است، ارائه کنند.
وی ادامه داد: درخواست‌های رسیده پس از بررسی سوابق کارگاه‌ها و انجام بازدید و بررسی شرایط کار توسط کارشناسان بازرس کار و بهداشت حرفه‌ای استان در کمیته‌های بدوی و تجدیدنظر مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: از ابتدای اجرای قانون مذکور تعداد 22 هزار و 307 فقره پرونده متقاضیان به دبیرخانه ارسال شده که در این مدت کمیته استانی با برگزاری 556 جلسه 2 هزار و 867 فقره پرونده کارگران مورد رسیدگی قرار گرفته است.
همایی‌راد افزود: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون یک‌هزار و 694 فقره درخواست به کمیته استانی ارجاع شده است که در همین مدت با برگزاری تعداد 60 جلسه به تعداد یک‌هزار و 177 فقره از پرونده متقاضیان رسیدگی به عمل آمده است.
وی خاطرنشان کرد: برابر استسفاریه اخیر مجلس شورای اسلامی، پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان‌آور از سوی بیمه‌شدگان به هر میزان به ازاء هر سال سابقه، یک و نیم سال محاسبه خواهد شد.
همایی‌راد تصریح کرد: بدیهی است که مجموع حق بیمه پرداختی در مشاغل عادی و سابقه بیمه افزایش یافته سخت و زیان‌آور متقاضی، باید حداقل 30 سال باشد تا بتوانند از مزایای بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور بهره‌مند شوند.
وی گفت: برابر مصوبه شماره 120803/ت 39216 ه مورخ 15/6/1390 هیئت محترم وزیران ایام دریافت مقرری بیمه بیکاری شاغلان در کارهای سخت و زیان‌آور در بخش صنعت نساجی که با اتمام دوره پرداخت مقرری یاد شده بازنشسته می‌شوند، به عنوان سوابق بیمه‌ای مشاغل سخت و زیان‌آور تلقی می‌شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول