اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اردبیل خبر داد:

برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی مداحان با محوریت مقتل‌شناسی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل از برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی مداحان با محوریت مقتل‌شناسی در این استان خبر داد.

برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی مداحان با محوریت مقتل‌شناسی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده ظهر امروز در شورای اداری ویژه مسئولان دفاتر تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: ورود ادارات تبلیغات اسلامی در بحث مراسمات ماه محرم از طریق تشکیل جلسات توجیهی با اعضای شورای هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان، هیئت‌های امناء و مساجد و ریش سفیدان دسته‌جات عزاداری، باعث بهبود و پالایش عزاداری در سطح استان شده است.
وی با تقدیر از فعالیت‌های کارکنان ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه در برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم، کاهش چشمگیر آسیب‌های عزاداری در این مراسم را قابل توجه دانست.
این مسئول رصد آسیب‌های عزاداری و طرح آن در جلسات ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی را از اقدامات هوشمندانه و ظریف ادارات تبلیغات اسلامی دانست و افزود: بهبود محتوایی و شکلی عزاداری‌ها محصول این اتاق فکر است که در این راستا برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی مداحان با محوریت مقتل‌شناسی و تبیین فلسفه قیام عاشورا از اقدامات این فعالیت فرهنگی است.
ستوده ورود بی‌ریا و خالصانه به هدایت و حمایت از فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی و مراسم‌های سوگواری سالار شهیدان را یک تکلیف ذاتی برای عرض ارادت به ساحت قدسی ائمه معصومین(ع) بیان کرد و گفت: تجمع عظیم عصر تاسوعا و عاشورا در اردبیل و تعدادی از شهرهای بزرگ استان از جمله این فعالیت‌های منسجم تبلیغی و حرکتی همراه با شعور حسینی از سوی عزاداران حسینی است که باید در سال‌های آتی نیز به‌صورت مستمر برگزار شود.
وی برگزاری کنگره شعر عاشورایی در اردبیل را یادآور شد و بیان داشت: به‌ لحاظ حجم گسترده فعالیت‌های سازمان در ماه‌های محرم و صفر، کنگره شعر عاشورایی بعد از ماه صفر در اردبیل برگزار خواهد شد که در این راستا روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها بایستی نسبت به فضا سازی گسترده تبلیغی و اطلاع‌رسانی کافی به شعرای حسینی اقدامات لازم را انجام دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کسب رتبه نخست دارالقرآن اردبیل، امور مساجد، امور بانوان و تبیان اردبیل و عضویت دو نفر از اعضای اتحادیه موسسات قرآنی و یک نفر از شورای هیئت‌های مذهبی در اتحادیه کشوری را از موفقیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل در ماه‌های اخیر عنوان کرد.
ستوده برخورد نرم و دوستانه و توام با رافت اسلامی در محیط‌های اداری را متذکر شد تعامل سازنده با زیر مجموعه را ضروری دانست و از روسای ادارات خواست در امر اطلاع‌رسانی و گزارش‌دهی از فعالیت‌های خود منظم و شفاف عمل کنند.
وی همچنین تخصیص اعتبارات را بر اساس آمایش منطقه‌ای عنوان و ابراز امیدواری کرد؛ مناطق مرزی از اولویت نسبی برخوردار خواهند بود.
ستوده در پایان سخنان خود با اشاره به حجم بالای کار، کمبود اعتبارات و نیروی انسانی را از مشکلات سازمان عنوان و واگذاری امورات به مردم را یکی از راهکارهای حل این مشکلات عنوان کرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول