اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایام‌الله را زنده نگه دارد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید در زنده نگه داشتن ایام‌الله کوشا باشد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایام‌الله را زنده نگه دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در دومین همایش هم‌اندیشی مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای دهه فجر که در سالن همایش صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: حرکت‌‌های عزاداری‌ برای امام حسین و اهل بیت(ع) را باید از باب الگو زنده نگه داشت، و به همین دلیل این سرمشق قرار دادن برای تعلیم دیگران بسیار ارزشمند است.
وی با اشاره به اینکه یکی از معاونان سی ‌آی ‌ای در سه سال قبل تحقیقاتی راجع به پویاترین مذهب انجام داده است، بیان داشت: این معاون در تحقیقات خود متوجه شده‌ بود، مذهب تشییع پویاترین مذهب در دنیا است که با بررسی‌های بیشتر علت را در دو عامل ‌دانسته‌اند.
نماینده ولی فقیه در اصفهان ادامه داد: یکی از عوامل تأثیرگذار در پویایی مذهب شیعه فرهنگ شهادت‌طلبی در بین مسلمانان است که از رسول خدا(ص) و نوه‌اش امام حسین(ع) فراگرفته‌اند، و این فرهنگ در بین آنها سرمشق و الگو شده است.
وی در ادامه دلیل دوم عنوان شده از طرف معاون سی‌آی‌ای را اطاعت از مراجع تقلید و علما دانست و تصریح کرد: این مأمور در بین صحبت‌های خود علمای شیعه را عاملی دانسته که منجر می‌شود، مردم زیر بار بیگانگانی همچون ما نروند.
طباطبایی‌نژاد دیگر اهداف این بیگانگان را ایجاد عدم اعتماد مردم به علما دانست و اضافه کرد: بیگانگان در این میان بیکار ننشسته و برای کم‌رنگ‌تر کردن واقعه عاشورا در بین مسلمانان تعداد محدودی از منبریان و مداحان را با پول خریداری تا با نقل مسائل اشتباه تفرقه را در بین مردم ایجاد کنند.
وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس که جوانان بسیاری با عشق به جبهه‌ها رفته‌اند، تاکید کرد: بدون استثنا کسانی که خالصانه در جبهه‌ها حق علیه باطل خالصانه دفاع کرد‌ه‌اند، در مراسم و جلسات امام حسین(ع) شرکت داشته‌اند.
 امام جمعه اصفهان تغذیه روح و معنویات را از طریق چشم و گوش دانست و اظهار داشت: نه تنها شنیدن بلکه از راه بصری هم می‌توان با خدا ارتباط برقرار کرد و در مجموع هر آنچه که در آن خدا باشد روح انسان‌ها نیز جلا پیدا می‌کند.
وی گفت: با زنده نگه داشتن 9 دی‌ماه به فتنه‌گران می‌فهمانیم که کسانی که به عنوان فتنه و نقض و بی‌اعتنایی جمهوری اسلامی ایران برخاسته‌اند، در اشتباه بوده و با تظاهرات و نوشته‌ها که رنگ و بوی خدایی می‌دهد کار بسیار با عظمت و با ارزشی را انجام می‌دهند.
طباطبایی‌نژاد این گونه راهپیمایی‌ها را همانند نگاه کردن به جلد قرآن دانست و بیان داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای ایام‌الله باید در زنده نگه داشتن این ایام کوشا باشند و رونق بیشتری به آن بدهند همانگونه که اسم هماهنگی در این بخش وجود دارد، با هماهنگی یکدیگر پیش رفته تا دیگران هم قدم‌های بعدی را پشت سر آنها بردارند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول