اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک نخبه شاهد کردستانی:

توجه به نخبگان شاهد افکار منفی در جامعه را می‌زداید

خبرگزاری فارس: یک نخبه شاهد کردستانی گفت: توجه به نخبگان شاهد و معرفی توانمندی‌های آنان موجب زدون این افکار منفی خواهد شد.

توجه به نخبگان شاهد افکار منفی در جامعه را می‌زداید
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهرام خیریه در دیدار نخبگان شاهد و ایثارگر با استاندار کردستان که در سالن شهدای گمنام در سنندج صورت گرفت، اظهار داشت: در برخی از موارد حتی در مراکز علمی نیز دیدگاه و نوع برخورد با فرزندان شاهد و ایثارگر بسیار خوب نیست و تنها دلیل موفقیت‌های این عزیزان را توجهات ویژه نظام به خانواده‌های شاهد می‌دانند.
وی با بیان اینکه استعدادها و توانایی‌های فرزندان شاهد و ایثارگر در مقاطع علمی، فرهنگی، دینی و غیره در داخل و خارج از کشور نشان از توانایی و تلاش آنان است، افزود:‌ معرفی نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر و موفقیت‌های آنان در عرصه‌های مختلف به جامعه می‌تواند در حذف این نگاه منفی نقش بسزایی داشته باشد.
این مولف و نویسنده شاهد کردستانی خاطرنشان کرد: حمایت مسئولان استانی از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر استان در راستای تحقق اهدافشان می‌تواند در کنار توسعه و پیشرفت بیش از پیش استان زمینه شناساندن هرچه بیشتر توانایی‌های آنان را به جامعه فراهم کند.
خیریه به برخی از مشکلات در سر راه نخبگان شاهد و ایثارگر استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه وجود برخی از مشکلات همچون عدم توانایی در چاپ آثار به دلیل نرخ بالای آن در استان با توجه به نرخ چاپ در استان‌های دیگر از مشکلات نخبگان شاهد و ایثارگر استان است.
وی جدایی ستاد نخبگان استان از ستاد نخبگان شاهد و ایثارگر را از دیگر مشکلات برشمرد و افزود: متاسفانه امروزه کسانی در ستاد نخبگان استان عضویت دارند که از لحاظ توانمندی و تخصص به سطح نخبگان شاهد و ایثارگر نمی‌رسند و این در حالی است که بسیاری از ما از عضویت در این کانون محروم هستیم.
 
* استفاده از نخبگان شاهد به عنوان مشاور مدیران در ادارات

مشاور فرهنگی اجتماعی استاندار کردستان نیز در این دیدار با بیان اینکه خانواده شهدا بهترین و نفیس‌ترین سرمایه‌های خود را در راستای حفظ و پاسداری از انقلاب اسلامی و ارزش‌های این نظام الهی تقدیم کردند، اظهارداشت: ایثار و از خودگذشتگی این عزیزان با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.
عبدالجبار کریمی از خانواده شهدا به عنوان چشم و چراغ ملت ایران اسلامی نام برد و افزود: امیدواریم این مهم با تلاش و پشتکار نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر و توجه و حمایت مسئولان استانی نمود و ظهور بیشتری پیدا کند.
وی دیدار خانواده‌های شاهد و ایثارگر با مسئولان استانی به ویِژه استاندار را در راستای حل مشکلات آنها ضروری دانست و افزود: برگزاری این جلسات به صورت ماهانه و فصلی و پیگیری مصوبات جلسه در جلسات آینده می‌تواند در راستای پیشبرد اهداف تاثیر بسزایی داشته باشد.
مشاور فرهنگی اجتماعی استاندار کردستان خواستار حل مشکل جذب برخی از فرزندان شاهد در ادارات و ارگان‌های مختلف شد و گفت:‌ متاسفانه برخی از این عزیزان باوجود دارا بودن تخصص و توانایی بالا استخدام قراردادی هستند و باید در راستای جذب آنها اقدام شود.
وی استفاده از فرزندان شاهد و ایثارگر در سمت‌ها و مسئولیت‌هایی که حلقه اتصال بین جامعه و مسئولان هستند را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بکارگیری آنان در این مسئولیت‌ها و انجام درست وظایف و رسالت‌ها از سوی آنان موجب افزایش اعتماد و محبوبیت بیشترشان در بین افراد جامعه می‌شود.
به گفته وی، اگر مشکلات مردم از طریق این عزیزان رفع شود در نتیجه اعتماد و اعتقاد قلبی مردم نسبت به توانایی، توانمندی و تخصص این عزیزان بیش از گذشته خواهد شد.
معاون فرهنگی بنیاد شهید کردستان نیز در این جلسه با اشاره به جایگاه اعتباری بنیاد در حوزه فرهنگی، اظهارداشت: متاسفانه اعتبارات حوزه فرهنگی بنیاد شهید کردستان جوابگوی نیازهای این حوزه نیست.
یوسف ساعدی‌نیا تصریح کرد: سقف اعتباری این حوزه نسبت به واحدهای دیگر تنها 12 میلیون است و این اعتبار جوابگوی یک سوم از نیازهای این حوزه نیست.
وی از عدم ارتباط برخی از نخبگان با مرکز دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر استان انتقاد کرد و گفت: ارتباط بیش از پیش این عزیزان با مرکز می‌تواند در راستای شناساندن توانایی و توانمندی‌های آنان به مسئولان و جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد.
در استان کردستان 23 هزار شهید والامقام و گرانقدر انقلاب اسلامی خلعت شهادت را بر تن پوشیدند که از این تعداد 17 هزار از آنان شهدای مهاجر و 5 هزار و 400 شهید نیز بومی منطقه هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز در این جلسه از کانون نخبگان شاهد و ایثارگر بنیاد شهید استان به عنوان ظرفیت ارزشمندی برای شکوفایی و تقویت استعدادهای نخبگان شاهد و ایثارگر نام برد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 9 میلیون تومان اعتبار در حوزه‌های مختلف علمی و چاپ کتاب و مقالات توسط این کانون در استان هزینه شده است.
محمد سلیمانی به نیاز 10 میلیون تومانی این کانون برای اجرای برنامه‌هایش در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: امروز با تلاش فعالان این عرصه نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر استان شناسایی و جذب شده تا در راستای سند چشم‌انداز 20 ساله و تحقق اهداف و سیاست‌های راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب گام بر دارند.
وی تحقق این مهم را نیازمند وجود اعتبارات لازم دانست و افزود: امیدواریم با تامین اعتبارات و تلاش هرچه بیشتر این عزیزان بتوانیم در راستای تحقق بیش از پیش نظام و حفظ ارزش‌های انقلاب تلاش کنیم.
استاندار کردستان نیز ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های انجام گرفته در این حوزه، گفت: شناسایی و سازماندهی 46 نخبه شاهد و ایثارگر در کانون نخبگان استان حرکت ارزشمندی است ولی تلاش در راستای شناسایی دیگر نخبگان باید در دستور کار قرار گیرد.
علیرضا شهبازی تصریح کرد:‌ بدون شک نخبگان شاهد و ایثارگر ظرفیت ارزشمندی هستند که استفاده از وجود، تخصص و توانایی آنان می‌تواند مسئولان را در راستای رسیدن به اهداف بلند مرتبه نظام یاری بخشد.
دیدار با مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری، رفع مشکلات جذب و بیکاری فرزندان شاهد و ایثارگر و غیره از دیگر مسائلی بود که از سوی نخبگان در این جلسه مطرح و استاندار به آنان پاسخ داد.
گفتنی است، در استان کردستان که به فرموده مقام معظم رهبری سرزمین مجاهدت‌های خاموش و استان فرهنگ و ادب است، 23 هزار شهید والامقام و گرانقدر انقلاب اسلامی خلعت شهادت را بر تن پوشیدند که از این تعداد 17 هزار از آنان شهدای مهاجر و 5 هزار و 400 شهید نیز بومی منطقه هستند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول