اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست آذر صورت گرفت؛

کشف کالای قاچاق به ارزش 5 میلیون ریال در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی و نظارت مجمع امور صنفی زنجان گفت: در نیمه نخست آذر ماه سال جاری کالاهای قاچاق به ارزش 5 میلیون و 210 هزار ریال در استان زنجان کشف شده است.

کشف کالای قاچاق به ارزش 5 میلیون ریال در زنجان
مشهود شریفی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با بازرسی‌ها و نظارت‌های صورت گرفته در نیمه نخست آذر 28 فقره پرونده در زمینه کالای قاچاق تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه کالاهای کشف شده قاچاقی شامل دخانیات و لوازم آرایشی، بهداشتی بوده است، خاطرنشان کرد: 150 مورد بازرسی و نظارت در راستای کشف کالاهای قاچاق در نیمه نخست آذر ماه سال جاری در استان زنجان انجام گرفته است.
معاون بازرسی و نظارت مجمع امور صنفی استان زنجان به طرح‌های طه و تجا اشاره کرد و گفت: دوره‌های آموزشی طرح طه و تجا در راستای جلوگیری از رواج کالاهای قاچاق و استاندارد‌سازی کالاها و تولیدات با همکاری اداره کل استاندارد و بازرسی صورت گرفته است.
وی لوازم خانگی رایانه و تجهیزات جانبی آن تجهیزات پزشکی و گوشی تلفن را از جمله کالاهای مورد نظر به منظور صدور کد رهگیری برشمرد و ادامه داد: صدور اطلاعیه‌ای در زمینه کد رهگیری کالاهای وارداتی به استان زنجان از جمله اقدامات دیگر معاونت بازرسی و نظارت مجمع امور صنفی محسوب می‌شود.
شریفی با بیان اینکه انواع موتور و یخچال فریزر، انواع تلویزیون، مایکروفر، دوربین، کولر گازی، اتو، لوازم صوتی و تصویری از جمله لوازم خانگی مورد نظر به منظور صدور کد رهگیری محسوب می‌شوند، اضافه کرد: صدور کد رهگیری در بخش رایانه و تجهیزات جانبی آن نیز شامل انواع چاپگر، لپ تاپ، مانیتور، انواع جوهر و تونر چاپگر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه صدور کد رهگیری برای کالاهای وارداتی در حوزه تجهیزات پزشکی نیز شامل دستگاه سنجش فشار خون، دستگاه سنجش قند خون، نوارهای دستگاه سنجش خون و دستکش جراحی است، افزود: گوشی‌های تلفن نیز از جمله کالاهایی محسوب می‌شوند که مردم در خرید و مصرف آن باید به کد رهگیری گوشی توجه داشته باشند.
معاون بازرسی و نظارت مجمع امور صنفی استان زنجان با تاکید بر اینکه کد رهگیری یا بارکد دو بعدی طرح شبنم طرحی به صورت شبکه نظارتی بازرسی مردمی است، یادآور شد: با توجه به این طرح کالاهای وارداتی دارنده کد رهگیری از طریق سامانه ایجاد شده از طرف مصرف کننده از نظر استاندارد بودن مورد تایید قرار می‌گیرند.
وی در پایان به گشت مشترک روزانه معاونت بازرسی و نظارت مجمع امور صنفی با اداره کل تعزیرات و دخانیات استان زنجان اشاره کرد و گفت: در هفته‌ یک روز نیز گشت مشترکی با دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان دارند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول