اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی راور خبر داد:

تولید 25 هزار قطعه مرغ سبز در راور

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان راور گفت: تاکنون 25 هزار قطعه مرغ سبز «ارگانیک» در شهرستان راور تولید و توزیع شده است.

تولید 25 هزار قطعه مرغ سبز در راور
امیررضا انور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در راور با اشاره به ضرورت تولید غذای سالم در جامعه اظهار داشت: تاکنون 25 هزار قطعه مرغ سبز «ارگانیک» در شهرستان راور تولید و توزیع شده است.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد مرغ سبز از دو مزرعه پرورش مرغ در شهرستان راور به دست آمده که سلامت آنها توسط اداره کل دامپزشکی استان کرمان به تایید رسیده است.
انور افزود: مرغ سبز «ارگانیک» یا همان مرغ بدون آنتی‌بیوتیک به مرغی اطلاق می‌شود که طی مدت پرورش از هیچگونه آنتی‌بیوتیک در گله استفاده نشده باشد.
وی بیان کرد: اینگونه مرغداری‌ها پس از تایید شرایط بهداشتی مناسب از سوی شبکه دامپزشکی شهرستان، طی چند مرحله نمونه‌گیری از گله که از ابتدای دوره جوجه‌ریزی تا به انتها انجام می‌شود و ارجاع نمونه‌ها به آزمایشگاه مرجع دامپزشکی جنوب ‌شرق در مرکز استان صورت می‌پذیرد، سلامت گله از نظر مصرف نکردن آنتی‌بیوتیک به تایید می‌رسد.
انور عنوان کرد: مصرف آگاهانه و یا غیر آگاهانه داروها و آنتی‌بیوتیک‌ها در جامعه تبعات جبران‌ناپذیری در درازمدت به بدن افراد وارد می‌کند و مقاومت بدن در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها یکی از این موارد است.
وی مصرف مرغ سبز ارگانیک «بدون مصرف آنتی‌بیوتیک» را راهی برای جلوگیری از تبعات مصرف غیر آگاهانه آنتی‌بیوتیک‌ها در مواد خام دامی عنوان کرد و از مردم درخواست کرد در انتخاب و خرید مواد پروتئینی مورد مصرف دقت بیشتری به عمل آورند.
انور تصریح کرد: تمام مصرف کنندگان به منظور حفظ سلامت خود و خانواده باید فرآورده خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مورد تایید دامپزشکی تهیه و به تاریخ‌های تولید و انقضا روی محصول توجه داشته باشند و از خرید محصولاتی که خارج از یخچال نگهداری می‌شوند، جدا خودداری کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان راور اذعان کرد: هم‌اکنون مرغ سبز «ارگانیک» با بسته‌بندی خاص است و این نوع مرغ بسته‌بندی متفاوتی دارد و در فروشگاه‌های معتبر قابل تهیه است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول