اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر یزد:

امیدوار به رفع ناهماهنگی بین مسئولان و شورای شهر هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: با حضور امام جمعه در جلسه علنی شورای شهر یزد امیدوار به رفع ناهماهنگی بین برخی مسئولان شهر با شورای شهر هستیم.

امیدوار به رفع ناهماهنگی بین مسئولان و شورای شهر هستیم
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان عصر امروز در جلسه علنی شورای شهر یزد با حضور امام جمعه استان یزد با ابراز خرسندی از این حضور اظهار داشت: امیدواریم شورای شهر بتواند با به کارگیری توصیه‌های راهگشا و ارزشمند ایشان مسیر خدمت‌رسانی به مردم را هموار کرده و برخی از ناهماهنگی‌های موجود بین شورا و بعضی از مسئولان با درایت امام جمعه رفع شود و با تعامل بیشتردر روند آبادانی شهر بکوشیم.
وی خاطرنشان کرد: در قانون اساسی، شورا عنوان شورای اسلامی شهر را به یدک می‌کشد اما در واقع 95 درصد شورا، شورای شهرداری است و تصمیماتش فقط دراین حوزه نافذ است.
مطهریان اظهار امیدواری کرد: در آینده نقش اصلی شوراها که به منظور خدمت‌رسانی به همه شهر و پیگیری و رسیدگی مطالبات مردم در قانون اساسی پیش‌بینی شده است را شاهد باشیم.

* راه‌اندازی پارک قرآنی در یزد با جدیت دنبال می‌شود
وی در بخش دیگری از سخنان خود، طرح پارک قرآنی را یکی از مصوبات مهم فرهنگی و معنوی شورای شهر عنوان کرد و اظهار داشت: این پارک با استفاده از هنر اسلامی در قالب تجسم کردن داستان‌ها و قصص و پیام‌های قرآنی همراه با تصاویر و نمادها و استفاده از برنامه‌های مجازی در القای مفاهیم قرآن به مخاطب تاسیس خواهد شد و مردم می‌توانند از ارزش‌ها و بهره‌های معنوی آن برخوردار شوند.
مطهریان با بیان اینکه پارک قرآنی یکی از طرح‌های مصوب سفر ریاست جمهوری است، افزود: در حال حاضر طرح مطالعات امکان‌سنجی این طرح در حال انجام است.

* طرح مطالعاتی الگوی معماری اسلامی در یزد در دست اجراست
وی با اشاره به اینکه در راستای رعایت الگوی معماری اسلامی در ساخت و سازهای شهر، سال گذشته قرارداد مطالعاتی طرح پژوهشی معماری و شهرسازی اسلامی با مشاور منعقد شده و در حال حاضر مطالعات آن به اتمام رسیده است، اظهار داشت: قرار است الگوی معماری اسلامی در طرح تفصیلی شهر به قانون تبدیل شود تا در آینده نزدیک به صورت رسمی این الگو در همه ساخت و سازهای شهر اجرایی شود.
وی با تاکید بر اینکه قبل از دوره سوم شورای شهر یزد، هیچ فرهنگسرایی در شهر ایجاد نشده بود؛ تصریح کرد: در حال حاضر در سطح شهر چهار فرهنگسرای قرآن و عترت، جوان، خانواده و پرسش تاسیس شده یا تا پایان سال جاری تاسیس خواهد شد.

* لزوم ایجاد مدیریت واحد شهری در یزد
شهردار یزد نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند فعلی شهر، بر مدیریت واحد شهری تاکید کرد و از امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در یزد خواستار پیگیری‌های لازم در این راستا شد تا هرچه سریع‌تر مدیریت واحد شهری در یزد ایجاد شود.
علی‌اکبر میروکیلی با بیان عدم پرداخت برخی از تعهدات دولت در  مورد تخصیص اعتبارات به شهرداری خاطرنشان کرد: به همین علت، بالاجبار مردم متحمل پرداخت عوارض بیشتر می‌شوند چراکه شهرداری درآمد ثابتی از دولت دریافت نمی‌کند و درآمدهای خود را از عوارض مردم تامین می‌کند.
وی از امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در یزد خواستار اطلاع‌رسانی حقوق شهروندی به همشهریان در نمازجمعه شد.
در ادامه این جلسه هر یک از اعضای شورای شهر با ارائه نقطه نظرات خود، دیدگاه‌ها و مطالب خود را خطاب به امام جمعه مطرح کردند و بر احیای بافت قدیم، کلانشهر شدن شهر یزد، احداث آزادراه نطنز- یزد - سیرجان، آغاز مطالعات ریلی درشهر، افزایش اختیارات نظارتی شوراهای شهر، احداث بزرگترین بندرخشک در شهر، ایجاد صنایع نرم‌افزاری (high tech)، مساعدت برای خرید ساختمان دندانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی برای راه‌اندازی مجتمع فرهنگی اجتماعی و به کارگیری جوانان و نوجوانان یزدی در منطقه محروم شهر تاکید کردند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول