اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت 10 شب؛

نمایش حربن یزید ریاحی در اراک در حال اجراست

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان مرکزی گفت: نمایش حر یزیدبن ریاحی به مناسبت ماه محرم هم اکنون در اراک در حال اجراست.

نمایش حربن یزید ریاحی در اراک در حال اجراست
اسماعیل مجللی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این نمایش از روز گذشته با همکاری حوزه هنری استان مرکزی، شهرداری و شورای شهر اراک در فرهنگسرای آیینه به اجرا در آمده و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: این نمایش نوشته محمود عزیزی و کاری از سینا دلشادی است که در آن محمد رضا مصباح‌زاده، سمیه ملی‌بختیاری، مهدی یامی، حبیب پارسا، حسین جهانگیری، حامد محبی‌انجدانی، کریم مقدسی، حسین غلامی و حسین احمدی به ایفای نقش می‌پردازند.
مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان مرکزی با بیان اینکه در این نمایش گروه هنری سقا به ایفای نقش می‌پردازند، خاطر نشان کرد: حربن یزید ریاحی از شهدای صحرای کربلا است که آشنایی جامعه به ویژه جوانان با شخصیت این شهید والا مقام از اهداف اجرای این نمایش است.
مجللی با اشاره به زندگی حربن یزد ریاحی ادامه داد: حر نخستین کسی بود که راه را بر امام حسین(ع) بست و از ورود او به کوفه یا بازگشتش به مدینه جلوگیری کرد، حر با وجود اینکه برای رویارویی با امام(ع) آمده بود، رفتارش خالی از ادب نبود و هنگامی که دید عمربن سعد برای جنگ با امام حسین(ع) علیه‌السلام مصمم است، به کاروان حسینی ملحق شد، توبه کرد و در سپاه امام جنگید تا به شهادت رسید.
وی تاکید کرد: زندگی حر و دشمن‌شناسی او امروز الگوی بسیاری خوبی برای جوانان است که باید این الگو به جوانان معرفی شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول