اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مرکز استان آذربایجان غربی:

اغلب خودروهای ارومیه تک سرنشین هستند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مرکز استان آذربایجان غربی گفت: اغلب خودروهای ارومیه که 70 تا 80 درصد خودروهای این شهر را شامل می‌شود تک سرنشین هستند.

اغلب خودروهای ارومیه تک سرنشین هستند
منصور ملازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه تک سرنشین بودن اغلب خودروها در ارومیه سبب دامن زدن به ترافیک درون شهری در این شهرستان شده است، اظهار داشت: باید فرهنگ استفاده درست از خودرو در بین مردم نهادینه شود.
وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان در این زمینه، تصریح کرد: در ساعات هفت و 45 دقیقه تا 9 و ساعت 12 تا 14 و ساعت ۱۷:۳۰ تا 20 شاهد پیک ترافیک در خیابان‌های اصلی این شهر هستیم و برای کاهش پیک ترافیک در ساعات اوج ترافیک باید رانندگان استفاده اصولی از خودروهای خود داشته باشند.
این مسئول با تاکید بر استفاده از وسائل نقلیه عمومی، افزود: نسبت به کاهش ترافیک شهر ارومیه در شورای ترافیک استان طرح‌هایی ارائه و اقدامات لازم در حال انجام است.
ملازاده با بیان اینکه در شهر شاهد تخلف تعدادی از رانندگان هستیم که انرژی زیادی برای کنترل این تصادفات صرف می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای قوانین برای کاهش میزان اعمال قانون نیز ضروری است.
وی با اشاره به اعمال قوانین جدید راهنمایی و رانندگی در استان، گفت: در این راستا رانندگانی که نمره منفی آنها به 30 نمره منفی می‌رسد به مدت سه ماه گواهی‌نامه آنها ضبط و گواهی آنها مجدد مستردد می‌شود و در صورتی که این تخلفات توسط رانندگان همچنان ادامه داشته باشد و نمره منفی آنها به 60 - برسد گواهی‌نامه راننده متخلف به مدت شش ماه ضبط شده و مشمول جریمه می‌شود.
این مسئول اعلام کرد: اگر این تخلفات همچنان ادامه داشته باشد گواهی‌نامه فرد متخلف ضبط و ابطال می‌شود و لازم است که چینن رانندگانی با گذشت یک سال از زمان توقیف گواهی‌نامه، برای اخذ گواهی‌نامه اقدام کنند.
ملازاده اجرای چنین قوانینی را از جمله عوام بازدارنده برشمرد و اظهار داشت: افزایش میزان مبالغ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی نیز عامل بازدارنده دیگری در این راستاست.
وی با بیان اینکه شایعات و جوسازی‌هایی توسط برخی افراد در جامعه مبنی بر اینکه با افزایش میزان مبالغ جرائم شاهد افزایش تعداد برگه‌های جریمه صادر شده از سوی پلیس خواهیم بود، در حال گسترش است، افزود: افزایش مبالغ جرائم راهنمایی و رانندگی برای پلیس هیچ سودی ندارد.
این مسئول اعلام کرد: پلیس در راستای اعمال قانون عمل می‌کند و اگر برخوردهایی توسط پلیس برای رانندگانی که دچار تخلف می‌شوند انجام می‌گیرد ناشی از امانتداری و انجام وظیفه پلیس است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول