اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمان اعلام کرد:

کاهش 24 درصدی فوتی‌های تصادفات در کرمان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: طی هشت ماه گذشته با همکاری مردم و تلاش مأموران در استان کرمان، 24 درصد کاهش فوتی‌های تصادفات را داشته‌ایم.

کاهش 24 درصدی فوتی‌های تصادفات در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین چناریان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای مرحله دوم رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی از ابتدای دی ماه در استان کرمان اجرایی و عملیاتی می‌شود.
وی افزایش جریمه‌ها را در بالا بردن سطح امنیت جاده‌ها و راه‌ها مؤثر دانست و بیان کرد: انتظار ما این است که با همکاری شهروندان کاهش مطلوبی را در بروز و وقوع حوادث و افزایش ایمنی معابر و جاده‌ها و انضباط اجتماعی شاهد باشیم.
چناریان افزایش جریمه‌ها را یکی از ابزارهای مهم در راستای افزایش امنیت در حوزه ترافیک عنوان کرد و بیان داشت: این جریمه‌ها تا هفت برابر افزایش قیمت دارند و بر حسب نوع تخلف تا 200 هزار تومان نیز اعمال می‌شود.
وی تصریح کرد: تأکید پلیس بر این است که در حق مردم اجحافی صورت نگیرد، لذا کارگاه‌های آموزشی برای راهداران و افسران اخطاریه‌نویس برگزار شده تا مشکلی ایجاد نشود.
چناریان با اشاره به افزایش سه تا هفت برابری جریمه‌ها عنوان کرد: این هزینه‌ها بیشتر در تخلفات حادثه‌ساز در نظر گرفته شده است.
فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه در هشت شهرستان شعبه‌های رسیدگی به شکایات و اعتراضات مردمی در نظر گرفته شده است، گفت: این شعبه‌ها از یک قاضی، کارشناس پلیس راه و راهنمایی و رانندگی تشکیل شده و به اعتراضات مردمی در مورد جریمه‌ها پاسخگو هستند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، بم، جیرفت، زرند، راور و شهربابک شعبه‌های رسیدگی به شکایات دایر شده و شهر‌های همجوار باید به این مناطق مراجعه کنند.
چناریان اذعان کرد: انتظار ما از شهروندان این است که خویشتن‌داری کرده و در صورت مشکل به کارشناسان مستقر در شعبه مراجعه کنند.
وی بیان کرد: در قانون جدید محاسبه نمرات منفی رانندگان به صورت جدی مدنظر است و افرادی که 30 نمره منفی دریافت کنند، گواهینامه آنها به مدت شش ماه توقیف می‌شود.
چناریان افزود: در حال حاضر 60 راننده متخلف در استان کرمان داریم که گواهینامه آنها توقیف می‌شود و در صورتی که فرد مبادرت به رانندگی کند، دستگیر و خودروی وی به پارکینگ منتقل و حداکثر اعمال قانون در مورد وی اجرا می‌شود.
وی همچنین با اشاره به در نظر گرفتن سهم تقصیر دستگاه‌ها و سازمان‌ها در وقوع یک حادثه تصریح کرد: در این مورد سهمی از وقوع حوادث به ویژه سانحه منجر به فوت برای سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه در نظر گرفته شده است.
چناریان عنوان کرد: طی هشت ماه گذشته با همکاری مردم و تلاش مأموران در استان کرمان 24 درصد نسبت به سال گذشته کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات را داشته‌ایم.
وی بیان داشت: همچنین در این مدت تصادفات جرحی ما 19 درصد و مجروحان 22 درصد کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: این موارد در حالیست که در کل کشور شاهد افزایش ورودی خودروها به ناوگان حمل و نقل، افزایش صدور گواهینامه و افزایش تصادفات هستیم.
چناریان گفت: صرف اعمال جریمه در این قانون نیست بلکه در صورت ارتکاب دو فقره تخلف همزمان علاوه بر جریمه وسیله نقلیه نیز به مدت 72 ساعت توقیف می‌شود.
وی بیان داشت: در حال حاضر در استان کرمان 11 پاسگاه پلیس راه فعال است که دو پاسگاه ریگان و رودبار جنوب نیز تا پایان سال به این مجموعه اضافه می‌شود.
چناریان افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در 20 شهرستان کرمان به صورت مستقل فعال است و از سال گذشته در زمینه توان نیروی انسانی و تجهیزاتی چهار درصد ارتقا داشته‌ایم.
وی تصریح کرد: 65 دوربین مداربسته در سطح استان کرمان کار گذاشته شده و ماهانه حدود 7 هزار مورد توسط دوربین‌ها اعمال قانون می‌شوند.
چناریان با اشاره به رفع 80 مورد اشکال فنی در معابر عمومی کرمان طی سال گذشته عنوان کرد: پلیس استان این آمادگی را دارد که در صورت نیاز هر دستگاهی برای اصلاح معابر با آنها همکاری داشته باشد.
فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین با اشاره به آغاز طرح زمستانی پلیس ‌راه استان کرمان از امروز گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای امداد و نجات در جاده‌ها در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: چهار نقطه بحرانی و گردنه‌های برف‌گیر استان به صورت شبانه‌روزی نیروهای پلیس راه حضور دارند و 10 نقطه دیگر نیز به صورت موردی فعالیت دارند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول