اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ‌انتظامی خوزستان:

60 درصد مجرمان دستگیر شده در خوزستان معتادند

خبرگزاری فارس: فرمانده ‌انتظامی خوزستان گفت: حدود 60 درصد از مجرمان دستگیر شده در استان معتادند و درصد زیادی از جرایم خوزستان توسط معتادان انجام می‌شود.

60 درصد مجرمان دستگیر شده در خوزستان معتادند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سردار محمدرضا اسحاقی ظهر امروز در شورای مبارزه با مواد مخدر استان،‌ با بیان اینکه یکی از عوامل احساس ناامنی در بین شهروندان اعتیاد است، اظهار داشت: در قانون جدید‌ مبارزه با مواد مخدر، ‌توجه به بهبود یافتگان در دستور کار قرار گرفته و مسائل اشتغال، ‌مسکن و خدمات درمانی بهبود یافتگان در آن مطرح شده است.
وی افزود: از مجموع 11هزار و 469 مجرم دستگیر شده در استان، 6 هزار و 821 نفر آنان معتاد بوده‌اند به عبارت دیگر معادل 59.47 درصد جرایم استان توسط معتادان انجام می‌گیرد.
اسحاقی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون 60 درصد سرقت منزل، 70 درصد سرقت مغازه، 40 درصد سرقت خودرو، 50 درصد سرقت موتور سیکلت، 60 درصد جیب‌بری و کیف‌قاپی، 10درصد قتل و 50 درصد تجاوز به عنف در استان توسط معتادان انجام شده است. 
وی ادامه داد: اقداماتی که در حوزه پیشگیری و درمان انجام می‌شوند نه تنها یک فرد را از این بلای خانمانسوز نجات می‌‌دهد بلکه میزان امنیت را افزایش می‌دهد و شاهد کاهش وقوع جرایم خواهیم بود.
فرمانده ‌انتظامی خوزستان بیان کرد: در طول هفت ماهه سال جاری تنها 210 نفر از معتادان بهبود یافته،‌ زیرپوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفتند که لازم است این آموزش‌ها گسترش یابند.
وی ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که به معتادان بهبود یافته ارائه می‌شود باید به گونه‌‌ای باشد که خروجی آن به ایجاد اشتغال ختم شود و باید در رشته‌های آموزشی تجدید‌نظر شود.
اسحاقی به تشریح سیاست‌های کلی ابلاغی مبارزه با مواد مخدر، مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت و گفت: بند چهار سیاست‌های ابلاغی، بر اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه در مقابله با تهدیدات و آسیب‌های ناشی از مواد مخدر و روان گردان‌ها با بهره‌گیری از امکانات دولتی و غیر‌دولتی با تاکید بر تقویت باورهای دینی و اقدامات فرهنگی، هنری، ورزشی، آموزشی و تبلیغاتی در محیط خانواده، کار، آموزش و تربیت و مراکز فرهنگی و عمومی تاکید می‌کند.
وی ادامه داد: همچنین بند 9 سیاست‌های ابلاغی بر اتخاذ تدابیر لازم برای حضور و مشارکت جدی مردم و خانواده ها در زمینه پیشگیری،کاهش آسیب  و درمان معتادان اشاره دارد.
وی با اشاره به گزیده ای از دستورالعمل ابلاغی مراکز اقامتی اظهار داشت: سوء مصرف مواد و وابستگی به آن یک بیماری مزمن، پیشرونده و عودکننده است، درصد قابل توجهی از معتادان با وجود دریافت انواع درمان ها، مجدداً به سوء مصرف مواد باز می‌گردند.
فرمانده ‌انتظامی خوزستان گفت: در اولویت‌بندی‌ها  و برنامه‌ریزیها برای بررسی سوء‌مصرف انواع مواد ‌مخدر، معتادان دارای رفتارهای پرخطر مثل معتادان تزریقی و معتادین بی‌خانمان از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.
مدیرکل تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز در این نشست اظهار داشت:‌تاکنون 185نفر از معتادان بهبود یافته وام خوداشتغالی دریافت کردند و محدودیتی در ‌اعطای وام خوداشتغالی نداریم.
سید خلف موسوی افزود: همچنین 79نفر مشغول به کار شدند و 631نفر دیگر متقاضی کار هستند.
وی در خصوص ارائه آموزش به بهبودیافتگان بیان کرد:‌ در حال حاضر رشته های فنی و حرفه ای که به بهبود یافتگان آموزش داده می شود تحمیلی هستند و باید رشته های آموزشی توسط افراد اعلام شود.
گفتنی است آمار جرایم انجام شده توسط معتادان،‌ تیر ماه امسال توسط فرمانده انتظامی خوزستان اعلام شده بود و این آمار پس از گذشت بیش از پنج ماه، بدون تغییر امروز در  نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان ارائه شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول