اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

برخی دستگاه‌های اجرایی بدون اخذ پروانه اقدام به ساخت‌وساز می‌کنند

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: برخی دستگاه‌ها نظیر نیروی انتظامی در محدوده فعالیت خود اقدام به ساخت و سازهای جدیدی می‌کنند که این کار اغلب بدون اخذ پروانه و غیرقانونی است.

برخی دستگاه‌های اجرایی بدون اخذ پروانه اقدام به ساخت‌وساز می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری پیش از ظهر امروز در سمینار شهرداران و روسای شوراهای شهر در استانداری اردبیل اظهار داشت: برخی دستگاه‌ها نظیر نیروی انتظامی در محدوده فعالیت خود اقدام به ساخت و سازهای جدیدی می‌کنند که این کار اغلب بدون اخذ پروانه است که در این زمینه شایسته است مسئولان امر تدبیری بیندیشند تا جلوی چنین ساخت و سازهایی که هزینه پروانه آن پرداخت نمی‌شود گرفته شود.
وی با اشاره به اهرم‌های مختلف در موظف کردن دستگاه‌های اجرایی برای اخذ پروانه و همچنین پرداخت بدهی‌های کلان خود به شهرداری، ابراز داشت: از محل اعتبارات سالانه دستگاه‌هایی اجرای می‌توان بدهی ادارات را به شهرداری بعد از چند بار مکاتبه و گوشزد کردن میزان بدهی، کسب کرده و به حساب شهرداری پرداخت کنند.
این مسئول ادامه داد: شهرداری به عنوان یک نهاد غیردولتی فقط تامین هزینه خود را از طریق درآمدهای عمومی و عوارض و صدور پروانه انجام می‌دهد که در این زمینه اگر دستگاه‌های اجرایی به موقع و در موعد مقرر مطالبه شهرداری‌ها را پرداخت نکنند به یقین این دستگاه خدمات‌رسان در خدمت‌رسانی خود با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود.
شهردار اردبیل اخطارهای مکرر و چند باره شهرداری‌ها به دستگاه‌های اجرایی بدهکار به شهرداری را یادآور شد و بیان داشت: گاه این مکاتبات و ارسال نامه‌های ما به حدی مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد و با گذشت زمان به اهمیت و ضرورت مطالبات شهرداری‌ها از سوی دستگاه‌ها توجه نمی‌شود.
بدری مشکل شهرداری‌های استان به ویژه شهر اردبیل را در پرداخت حقوق همه پرسنل، کارگران و کارمندان یادآور شد و خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات اگر فکری اساسی برای پرداخت معوقه حقوق و مزایای کارگران و کارمندان شهرداری نشود با مشکلات جدی در آراسته ساختن فضاهای عمومی شهر مواجه خواهیم شد.
وی پیشنهاد کرد اعتبار دولتی شهرداری‌ها به صورت 100 درصد تخصیص پیدا کند تا زمینه به وجود آمدن مشکلات با تدبیر به موقع برطرف شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل همچنین از ساماندهی  فضاهای تبلیغاتی، بنرها و همچنین تابلوهای تبلیغاتی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه انتخابات مجلس نهم در پیش است باید بر فعالیت این تابلوها در اختصاص آنها به کاندیداها توجه بیشتری صورت گیرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول