اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره شرکت‌های ساختمانی خوزستان:

سازمان نظام مهندسی پروانه مجریان ذی‌صلاح را صادر کند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های ساختمانی خوزستان با بیان اینکه هیچ شرکتی در خوزستان مجری ذی‌صلاح نیست، خواستار صدور پروانه از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برای شرکت‌های عضو انجمن شد.

سازمان نظام مهندسی پروانه مجریان ذی‌صلاح را صادر کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد شیخیان شامگاه دوشنبه در نشست با رئیس سازمان مسکن و شهرسازی خوزستان، اظهار داشت: اجرای طرح مجریان ذیصلاح، ساخت و ساز را از حالت سنتی تغییر داده و منجر به اعتلای کیفیت ساختمان خواهد شد.
وی اخذ مصوبه اجرای طرح مجریان ذیصلاح مسکن را یکی از گام‌های موفق این سازمان عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح، ساخت مسکن صرفا توسط افراد حقیقی یا حقوقی دارای صلاحیت امکان‌پذیر خواهد بود و مجری ساختمان، مسئولیت صحت انجام تمام عملیات اجرایی ساختمان را برعهده دارد و در اجرای این عملیات باید مقررات ملی ساختمان، ضوابط و مقررات شهرسازی، محتوای پروانه ساختمان و نقشه‌های مصوب مرجع صدور پروانه را رعایت نماید.
شیخیان اجرای طرح مجریان ذیصلاح مسکن را پیش نیاز صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان دانست و گفت: شناسنامه مسکن به عنوان یک سند معتبر محسوب شده و فقط توسط مجری ذی‌صلاح که به طور کامل درگیر کار ساخت مسکن است تکمیل می‌شود.
وی در ادامه ضمن معرفی انجمن شرکت‌های ساختمانی خوزستان بیان کرد: در سال ۱۳۷۰ به همت چند تن از پیمانکاران ساختمان، تشکیلات خود جوشی به نام شورای شرکت‌ها و پیمانکاران ساختمانی خوزستان به وجود آمد که در سال ۱۳۷۳ تغییر نام داده و با عنوان انجمن شرکت‌های ساختمانی و تاسیساتی خوزستان طبق ماده۱۳۱ قانون کار با شماره ۱۰۲ به ثبت رسید.
رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های ساختمانی خوزستان از عضویت بیش از 2 هزار شرکت ساختمانی، تاسیساتی و تجهیزاتی در سطح این استان خبر داد و افزود: در حال حاضر این انجمن دارای 2 هزار و ۸۰۰ عضو است که با عضویت در کانون سراسری انجمن‌های سراسر کشور و کانون عالی کارفرمایی کشور و همچنین حضور در جلسات شورای فنی استان در راستای بهبود وضعیت صنفی و پروژه‌های عمرانی تلاش می‌کند.
وی ظرفیت شرکت‌های فعال عضو انجمن را برای تبدیل شدن به مجری ذیصلاح بالا عنوان کرد و گفت:‌ با صدور پروانه از سوی سازمان نظام مهندسی استان برای شرکت‌های عضو انجمن، می‌توان از این ظرفیت بالا برای افزایش شرکت‌های مجری ذیصلاح در استان استفاده کرد.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تامین زمینی برای انبار شرکت‌های ساختمانی شد. 
در این نشست مقرر شد به منظور ترویج مجریان ذی‌صلاح در استان،‌ شرکت‌های دارای سابقه اجرایی بالا در استان شناسایی شوند و در نشست مشترکی با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان،‌  به این شرکت‌ها به عنوان مجریان ذیصلاح پروانه اعطا شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول