اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 15 خبر داد:

افزایش 3 برابری صدور پروانه ساخت در جنوب تهران

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 15 گفت: صدور پروانه در بافت فرسوده منطقه 15 سه برابر شده است.

افزایش 3 برابری صدور پروانه ساخت در جنوب تهران
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مجتبی یزدانی ساعتی پیش در جمع خبرنگاران از سه برابر شدن صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده منطقه خبر داد و گفت‌: تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده در حوزه بافت فرسوده منطقه نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است و طی هشت ماهه اول سال جاری 204 فقره پروانه به مجموع یک هزار و 280 واحد مسکونی و به مساحت عرصه 33 هزار و 638 متر مربع در حوزه بافت فرسوده منطقه صادر شده که در مجموع حدود 28 میلیارد ریال تخفیف در صدور این پروانه‌ها لحاظ شده است.
شهردار منطقه 15 افزود: این درحالی است که در طول سال 89 در مجموع 189 فقره پروانه در بافت فرسوده منطقه صادر و بابت آن مجموع 18 میلیارد ریال تخفیف اعمال شده بود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 88 تا‌کنون برای 40 پروژه تجمیعی در ناحیه امام علی (ع) پروانه صادر شده است که تکمیل، راه‌اندازی و بهره‌برداری آنها، تاثیر مهمی در بازسازی و نوسازی بافت فرسوده منطقه دارد. 
یزدانی اعلام کرد: 17 درصد منطقه ما حداقل شاخص ناپایداری را که یکی از آیتم‌های بافت فرسوده است را ‌‌دارا می‌‌باشد که با این حساب 600 هکتار از مساحت منطقه از حیث ناپایداری بافت فرسوده است ولی از نقطه نظر مجموع سه شاخص ناپایداری، نفوذ ناپذیری و ریزدانگی حدود 240 هکتار از سطح منطقه بافت فرسوده است.
شهردار منطقه 15 در پایان تصریح کرد: از این 240 هکتار حوزه دخالت مستقیم شهرداری تهران در بافت‌های فرسوده منطقه 15، حدود 140 هکتار مربوط به ناحیه امام علی (ع) است که ورود پیدا کردیم و ان‌شاالله با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شامل پروژه‌هایی که از سوی سازمان نوسازی در قالب اوراق مشارکت، پروژه‌هایی که با مشارکت سازمان نوسازی و مردم اجرا می‌شود و پروژه‌هایی که به صورت مستقل توسط خود مردم انجام می شود و همچنین تکمیل و راه‌اندازی بزرگراه امام علی (ع) شاهد تغییر چهره بافت فرسوده در این منطقه و نوسازی این بافت باشیم.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول