اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان خبرداد:

فعالیت 42 هزار ورزشکار در کردستان

خبرگزاری فارس:مدیرکل ورزش و جوانان کردستان از فعالیت 42 هزار و 840 نفر ورزشکار به صورت سازماندهی شده در سطح استان خبر داد.

فعالیت 42 هزار ورزشکار در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرهاد عبداللهی پیش از ظهر امروز در سومین گردهمایی رؤسای هیئت‌های ورزشی که در سنندج برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر 42 هزار و 840 نفر ورزشکار به صورت سازماندهی شده در سطح استان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: 12 هزار و 388 نفر آنان را بانوان و 30 هزار و 452 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.
به گفته وی، در حال حاضر 48 هیئت ورزشی در سطح استان فعالیت می‌کنند و 345 هیئت ورزشی در سطح شهرستان‌های استان با هماهنگی اداره کل در دو بعد قهرمانی و همگانی فعالیت دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان افزود: در راستای ترویج فضاهای ورزشی و حمایت از هیئت‌های ورزشی تمامی امکانات در قالب 88 پروژه به صورت طرح تشریفات در اختیار هیئت‌های ورزشی استان قرار گرفته است.
عبداللهی از شرکت ورزشکاران استان در 166 مورد مسابقات کشوری و استانی از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و گفت: ثمره شرکت ورزشکاران استان در این مسابقات، کسب 379 مدال مختلف، شامل 120 مدال طلا، 100 مدال نقره و 159 مدال برنز برای جامعه ورزشی استان است.
وی در ادامه به برگزاری 32 مورد کلاس مربیگری و داوری در سطح استان اشاره کرد و افزود: امسال تعداد 10 تیم آقایان و بانوان ورزشکار استان در رشته‌های مختلف در لیگ برتر کشور حضور دارند که هفت تیم آن در لیگ دسته یک و سه تیم دیگر نیز در لیگ دسته دو حضور خواهند داشت.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان خواستار توجه بیشتر مسئولان به ورزش‌های همگانی شد و بیان داشت: مردم استان از این رشته ورزشی استقبال خوبی دارند.
به گفته عبداللهی، توسعه بیشتر رشته‌های ورزشی همگانی در سطح استان می‌تواند نقش بسزایی در افزایش سلامت مردم و کاهش هزینه‌های پزشکی و دارویی داشته باشد.
وی در مورد مشکلات هیئت‌های ورزشی به ویِژه در رابطه با موضوع مشکلات مالی و تقسیم بودجه، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌هایی که خود هیئت‌ها در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار داده‌اند، از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود یک‌میلیارد تومان به حساب هیئت‌های ورزشی استان واریز شده است.
به گفته مدیرکل ورزش و جوانان کردستان، تاکنون اداره ورزش و جوانان کردستان به تمامی قردادها و تعهدات خود عمل کرده و بودجه هر کدام از هیئت‌های ورزشی را بر اساس فعالیت‌های آن هیئت به حساب آنها واریز کرده است. 
عبداللهی در پایان برای تشویق و ترغیب ورزشکاران قهرمان و مدال‌آور کشوری و جهانی استان از هیئت‌هایی که سالن اختصاصی در اختیار دارند، خواست در ساعات مشخص سالن‌ها را در اختیار آنان قرار دهند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول