اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‏های رزمی:

خصوصی‏سازی در ورزش لرستان نیازمند بازنگری است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‏های رزمی گفت: بحث خصوصی‏سازی در ورزش لرستان نیاز جدی به بازنگری دارد.

خصوصی‏سازی در ورزش لرستان نیازمند بازنگری است
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مرتضی محمودوند دوشنبه‌شب در جمع خبرنگاران خرم‌آباد در خصوص ورزش لرستان گفت: در حال حاضر ورزش استان لرستان در وضعیت مطلوبی به سر نمی‎برد، در اکثر رشته‎ها ما مدال‌آوران و ملی‌پوشان کمتری را به نسبت گذشته شاهد هستیم.
وی افزود: تیم‌های ورزشی لرستان در رشته‎های توپی یا منحل شده‎اند و یا در بدترین دوران خود به سر می‎برند، تعداد معدودی قهرمان هم که داریم یا از جان و جوانی خود مایه گذاشته‎اند و همت و غیرتشان سبب شده تا همچنان نامی از لرستان در ورزش کشور مطرح باشد و یا جذب تیم‌های استان‌های دیگر شده‎اند و برای دیگران افتخار آفرینی می‎کنند که این می‏تواند ثمره شرایطی باشد که در چند سال اخیر برای ورزش کشور رقم خورده است.
عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‏های رزمی گفت: همان‌طور که خیلی‎ها می‎دانند در ادوار و سالیان نه چندان دور، لرستان در رشته‎های ورزشی مختلف سرآمد خیلی از استان‌ها بود و حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.
وی افزود: به عنوان مثال در رشته‎های کشتی آزاد و فرنگی، دو و میدانی، هندبال، بسکتبال، بوکس، فوتبال، ورزش‌های رزمی و سایر رشته‎ها ما تیم‌ها و نفرات بسیار قدرتمندی داشتیم، که اکثر نفرات این تیم‌ها ملی‌پوش بودند ولی از زمانی که پول وارد ورزش شد و ورزش نیازمند پدر خوانده و اسپانسر شده ما به دلیل فقدان صنایع مادر و پر درآمد و همین‌طور عدم توجه مسئولان ما قافیه را به استان‌های دیگر باختیم و وضع‌مان روز به روز بدتر شد و تنها خاطراتی شیرین از روزگاران خوش در ذهنمان باقی ماند.
محمودوند تصریح کرد: تعدادی از ورزشکاران و قهرمانان که باقی مانده بودند، جذب تیم‌هایی در استان‌های متمول شدند تا درآمدی کسب نمایند و آن‌هایی هم که در استان ماندند به دلیل دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زندگی و معیشتی و عدم حمایت‌های مادی و معنوی مجبور به ترک ورزش قهرمانی شدند.
عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‏های رزمی در ادامه گفت: مشکلات و معضلاتی که همین الان هم وجود دارد و با وجود تبلیغات وسیعی که در زمینه حمایت ورزشکاران و مدال‌آوران صورت می‎گیرد، ولی قهرمانان ما هرگز به حق خود نرسیده‎اند.
وی تصریح کرد: در رشته‎های توپی که امروزه خیلی به آنها بها داده می‎شود، نیاز جدی و مبرم به وجود اسپانسرهای قدرتمند و متمول احساس می‎شود، ولی آیا چنین اسپانسر و حامی در استان سراغ دارید، در خلأ اسپانسر و حامی این‌گونه تنها دولت و ارگان‌های دولتی هستند که باید این خلأ را پر کنند ولی تاکنون یا چنین حمایتی صورت نگرفته و یا کار به صورت غیرکارشناسانه و احساسی بوده و نتیجه‎ای عکس به بار آورده است.
محمودوند یادآورشد: نمونه بارز این را می‎توان در داستان آمدن تیم فوتبال کوثر تهران به خرم‎آباد دید که وضعیت این تیم به شکلی درآمد که در نهایت پس از تنها سه سال حضور در استان منحل شد و یا وضعیت تیم فوتبال گهر زاگرس دورود که در بدترین شرایط مالی روزگار می‎گذراند.
وی افزود: در سایر رشته‎ها هم وضع به همین منوال است، در والیبال و بسکتبال و هندبال تا قبل از این قوی‌ترین تیم‌ها متعلق به استان لرستان بود، ولی حالا چه؟ ویترین افتخارات دیگران مزین شده با مدال‌هایی که قهرمانان ما برای آنها به ارمغان آورده‏اند.
عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‏های رزمی گفت: در رشته‏های انفرادی هم باید گفت که واقعاً مظلوم واقع شده‏اند و کسی سراغی از آنها نمی‏گیرد و اگر هم هر از چند گاهی جرقه‎ای زده می‎شود و کسی مدال‌آوری و افتخار آفرینی می‏کنند واقعاً به واسطه زحمات و تلاش‌های خود شخص و مربیان دلسوزی است که با دست خالی به جنگ با رقبای تا دندان مسلح می‎روند.
وی در ادامه در پاسخ یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه راه برون رفت از وضعیت موجود را در چه می‎بینید، گفت: بحث خصوصی‌سازی ورزش در استان لرستان و استان‌هایی به مانند استان ما نیازمند یک بازنگری جدی و کالبد شکافی اساسی دارد، خوشبختانه در چند سال اخیر سرانه مکان‌های ورزشی در استان افزایش یافته ولی به دلیل خصوصی‌سازی و اجاره دادن این اماکن سهم افراد از دسترسی به این اماکن کاهش یافته است.
محمودوند در ادامه خاطرنشان کرد: نگاه به استان‌هایی به مانند لرستان که بالاترین جمعیت جوان وابسته بیکار و کم درآمد را نسبت به سایر استان‌ها دارا می‎باشد، با استان‌هایی مانند اصفهان، یزد، مرکزی و ... باید متفاوت باشد، جوانی که برای گذراندن روزگار خود از نظر مالی مشکل دارد توانایی پرداخت وجه برای پرداختن به ورزش را ندارد و اینجاست که انرژی‎ها به جای تخلیه شدن در اماکن ورزشی در چهار راه‎ها و خیابان‏ها تخلیه می‎شود.
وی با بیان اینکه چه بسیار استعدادهایی که در پشت درهای بسته اماکن ورزشی به بیراهه می‎روند، اظهار داشت: استان لرستان نیاز جدی به حضور دولت در کنار ورزش دارد، تا بتواند خلأ اسپانسر و حامی مالی را در استان پر کند، همان‌طور که اشاره شد، خصوصی‌سازی در ورزش نیاز به سرمایه‌گذار، صنعت پررونق، اسپانسر قوی و علاقمند دارد، ولی در شرایطی که هیچ‌کدام از این موارد در استان وجود ندارد اگر دولت هم حمایت نکند وضعیت چگونه می‌شود.
 عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‏های رزمی گفت: راه برون رفت از این شرایط حمایت دولت و سرمایه‌گذاری دولت است، ارگان‌هایی که وظیفه ارشادی و تربیتی دارند و هزینه‎های گزافی در این راه متحمل می‎شوند، یکی از راهکارهایشان می‎تواند همین امر به ورزش باشد که به قول رهبر عزیزمان امر به معروف است و نتایجی بسیار پربارتر به همراه دارد.
محمودوند یادآورشد: در غیر این صورت به زودی تابوت ورزش لرستان را روی شانه‎های پیشکسوتان خواهیم دید و در سرای ورزش مرثیه خوانی می‎کنیم.
عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‏های رزمی در ادامه گفت: همه باید بدانیم در قبال جوانانمان مسئول هستیم و اگر می‎توانیم برای جوانان کاری انجام دهیم ولی سهل‌انگاری کنیم باید پاسخگو باشیم.
محمودوند یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، در امر ورزش هر چه هزینه کنید اسراف نیست پس بیایید دست در دست هم نهیم و هم در بُعد سخت افزاری و هم نرم افزاری در زمینه پهلوان پروری تلاش کنیم.
لازم به ذکر است، مرتضی محمودوند متولد سال 1348 در شهر خرم‎آباد فوق لیسانس رشته روابط بین‌الملل بوده و  سابقه فعالیت ورزشی در رشته‎های کشتی، باستانی، تیراندازی و مدیریت در رشته‎های ورزشی دو و میدانی، وزنه‌برداری، ورزش‌های رزمی در سطح استانی و کشور را داشته و در حال حاضر عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های رزمی و مشاور کنفدراسیون ورزش‌های رزمی آسیا VOVINAM است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول