اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

صنعتی‌سازی سرعت تحقق مقررات ملی را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: استفاده از صنعتی‌سازی سرعت تحقق اهداف مقررات ملی ساختمان را افزایش می‌بخشد.

صنعتی‌سازی سرعت تحقق مقررات ملی را افزایش می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامرضا هوایی صبح امروز در حاشیه دومین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان اظهار داشت: با توجه به میزان بالای ساخت و سازهای سنتی در کشور و نبود به کارگیری فناوری‌های نوین در ساخت و سازها، سعی در به کارگیری و فراگیر کردن روش‌های صنعتی‌سازی ساختمان در تحقق مقررات ملی ساخت و ساز کشور اثرگذاری مستقیم دارد.
مدیرکل امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در همین مورد افزود: برای گذر از سنتی‌سازی و رسیدن به شعارهای در نظر گرفته شده توسط مقررات ملی ساختمان و همچنین جهت گذشتن از روش‌های سخت سنتی‌سازی باید در جهت صنعتی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های نوین صنعت ساختمان و اقدامات مناسب در راستای آموزش و اطلاع رسانی در این زمینه گام برداشت.
وی سنتی‌سازی را در کشور بسیار رایج ارزیابی کرد و اظهار داشت: در حال حاضر میزان نزدیک به 85 درصد از کل ساخت و سازهای کشور به شیوه سنتی‌سازی انجام می‌شود که باید در روند برون‌رفت از این شیوه ساخت و ساز سرعت بیشتری ایجاد شود.
هوایی با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان اظهار داشت: برگزاری چنین همایش‌هایی فرصت مناسبی برای تبیین، بررسی و ارزیابی روش‌های مختلف سنتی‌سازی و ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در ساخت و سازها است که می‌تواند از جهات مختلف در ارتقای به کارگیری صنعتی‌سازی مؤثر واقع شود.
وی از اهداف مقررات ملی ساختمان به عنوان رسیدن به آرامش و صرفه‌جویی اقتصادی در ساخت و سازها یاد کرد و اظهار داشت: نیل به آرامش، صرفه‌جویی اقتصادی، تغییر نگرش در ساخت و ساز از اهداف مقررات ملی ساختمان است که در همین راستا این نهاد اقدام به تدوین قوانین جدید در حوزه ساخت و ساز و صنعتی‌سازی کرده است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول