اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان:

اجرای قوانین جدید تلفات تصادفی را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: با اجرای این قانون جدید به طور قطع میزان تلفات ناشی از تصادفات و حوادث رانندگی در لرستان کاهش می‌یابد.

اجرای قوانین جدید تلفات تصادفی را کاهش می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، پرویز حسینی عصر امروز در حاشیه آیین تجلیل از داوطلبان هلال احمر لرستان در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با بیان اینکه از اول دی ماه جرایم جدید راهنمایی و رانندگی در استان اعمال می‌شود، گفت: در حال حاضر 90 درصد رانندگان کشور قوانین مربوط به راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند.
وی افزود: با اعمال این جرایم به طور قطع 10 درصد راننده خاطی نیز نسبت به کاهش تخلفات خود اقدام می‌کنند.
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: با توجه به اینکه قانون حوزه ترافیک مربوط به بیش از 50 سال قبل است، به همین منظور پس از بازنگری قوانین جدید رانندگی در تمام شهرهای استانی اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: تاکنون کم‌ترین جریمه رانندگان خاطی از 10 تا 250 هزار ریال بوده در حالی که اکنون برای رانندگان متخلف به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تا دو میلیون ریال نیز جریمه در نظر گرفته شده است.
حسینی با اشاره به اینکه اکنون برای عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی، تجاوز از سرعت مجاز بیش از 50 کیلومتر در ساعت یک میلیون ریال جریمه در نظر گرفته شده است، گفت: با اجرای این قانون جدید به طور قطع میزان تلفات ناشی از تصادفات و حوادث رانندگی در استان کاهش می‌یابد.
وی اجرای این قانون را برای کاهش حوادث و سوانح رانندگی بیان کرد و اظهار داشت: از هشت سال قبل قانون جدید راهنمایی و رانندگی به صحن مجلس رفت و علت طول کشیدن آن حساسیت این موضوع بوده است، تا اینکه درهشتم اسفند ماه سال گذشته به تصویب رسیده است.
وی افزود: این قانون به نفع رانندگانی است، که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
حسینی تصریح کرد: سالانه 23 هزار نفر به علت تصادف در کشور جان خود را از دست می‌دهند، که با اجرایی شدن این قانون مطمنا این آمار کاهش چشم‌گیری دارد.
وی با اشاره به وجود 14 میلیون خودرو، 29 میلیون راننده و شش میلیون موتورسیکلت در کشور افزود: به طور قطع با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در کشور بسیاری از مشکلات موجود به ویژه در خصوص تلفات رانندگی حل می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول