اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صدور نخستین سند سجلی؛

سامانه آرشیو الکترونیکی ثبت احوال اراک راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استان مرکزی نخستین سند سجلی الکترونیک اراک صادر و سامانه آرشیو الکترونیکی ثبت احوال شهرستان اراک راه‌اندازی شد.

سامانه آرشیو الکترونیکی ثبت احوال اراک راه‌اندازی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک معاون برنامه‌ریزی استانداری مرکزی ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی رسمی سامانه آرشیو الکترونیکی ثبت احوال اراک اظهار کرد: امروز کشور مسیر الکترونیکی کردن را پشت سر گذاشته و این مهم را در همه بخش‌ها توسعه بخشیده است.
محمدرضا عاشوری با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های دولت الکترونیک از ضروری‌ترین کارها است، بیان کرد: برای دستیابی به دولت الکتروینک باید زیرساخت‌های این بخش را فراهم و تقویت کرد که خوشبختانه گام‌های خوبی در این راستا برداشته شده است.
وی تصریح کرد: در عصر کنونی‌ سرمایه‌گذاری برای تقویت زیرساخت‌های دولت الکترونیک به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات کشور در دستور کار قرار گرفته است، چراکه این اقدام در سرعت‌بخشی‌ و آسان‌سازی امور،‌ کاهش هزینه و وقت افراد نقش مهمی را ایفا می‌کند.
معاون برنامه‌ریزی استانداری مرکزی با مثبت ارزیابی کردن اقدام ثبت احوال در راه‌اندازی سامانه آرشیو الکترونیکی بیان کرد: راه‌اندازی این سامانه از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار کشور است، چرا که روان‌سازی خدمات در حوزه‌های مختلف را به دنبال دارد.
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی نیز با بیان اینکه راه‌اندازی این سامانه به همراه طرح اعطای کارت هوشمند و ایجاد زیرساخت فرآیندهای الکترونیک در ثبت احوال از مصوبات دور سوم سفر رئیس جمهور به استان مرکزی است، گفت:  3 میلیون و 400 هزار سند سجلی در استان وجود دارد که شهرستان اراک با 950 سند بیشترین تعداد اسناد سجلی را داراست. 
مهدی چقایی از راه‌اندازی این سامانه در شهرهای مختلف استان خبر داد و تصریح کرد: راه‌اندازی آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی شهرستان‌های استان به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.
در این مراسم نخستین سند سجلی اراک که به نام دانشجوی شهید رحیم عسگری مهرآبادی صاد، رونمایی و تحویل خانواده این شهید والامقام شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول