اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان ‌جنوبی خبر داد:

ارسال 75 اثر به دبیرخانه وقف چشمه همیشه جاری

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌جنوبی از ارسال 75 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری در خراسان جنوبی خبر داد.

ارسال 75 اثر به دبیرخانه وقف چشمه همیشه جاری
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محسن مؤمنی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: امروز 21 آذرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره در استان است.
وی افزود: این جشنواره، سال گذشته در شش رشته از جمله رشته‌های فرهنگی، هنری، عکاسی، فیلم و فیلمنامه و هنرهای تجسمی برگزار و با استقبال پرشور هنرمندان و فرهیختگان مواجه شد.
مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌جنوبی ترویج و تبلیغ سنت حسنه وقف در بین اقشار جامعه، ایجاد نگرشی جدید به وقف از جنبه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، معرفی سنت حسنه‌ وقف و آثار و برکات آن در ابعاد مختلف و اعتمادسازی عمومی مردم نسبت به عملکرد سازمان اوقاف به عنوان پاسدار موقوفات را از اهم اهداف این جشنواره برشمرد.
مؤمنی گفت: همچنین مجری نیت واقفان، ایجاد انس و آشنایی بیشتر اقشار مختلف مردم با مقوله وقف و موقوفات، ایجاد زمینه لازم برای عمل به سنت حسنه وقف در سطوح مختلف جامعه، استفاده از ظرفیت‌های تأثیرگذار و ماندگار فرهنگی و هنری برای فرهنگ‌سازی سنت حسنه وقف، تشویق و تجلیل از خالقان آثار برتر (حوزه‌های ادبی، هنری، علمی) در موضوع وقف از دیگر اهداف این جشنواره است.
وی افزود: این جشنواره در دو رشته خوشنویسی و ادبی برگزار می‌شود که رشته‌های بخش فرهنگی شامل شعر، ادبیات داستانی و رشته‌های هنری از بخش خوشنویسی شامل خط نستعلیق، خط شکسته نستعلیق، خط نسخ و خط ثلث است.
مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌جنوبی گفت: از 75 اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره 15 اثر داستان کوتاه، 34 اثر شعر، 10 اثر قطعه ادبی، 15 اثر خوشنویسی و یک اثر داستان کوتاه بوده است.
مؤمنی با بیان اینکه مهم‌ترین ابزار در عرصه اطلاع‌رسانی جهانی هنر و رسانه است، تصریح کرد: باید با فرهنگ‌سازی سنت حسنه وقف را گسترش دهیم و یکی از اهداف ما نیز ایجاد نگرشی جدید به سنت حسنه وقف است به همین دلیل باید از جنبه‌های هنری به این موضوع پرداخته تا ابعاد مختلف وقف در بین مردم نشان داده شود.
وی با بیان اینکه جشنواره امسال در دو مرحله برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مرحله اول به صورت استانی و مرحله بعد با حضور داوران بین‌المللی و برگزیدگان در سطح کشور اعلام می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول